آخرین خبر

شکست پروژه عبور از فردوسی‌پور

آوای ایرانیان: همشهری ورزشی نوشت: در غیاب عادل فردوسی‌پور که این روزها مغضوب مدیران تلویزیون است، هیچ‌کدام از برنامه‌های شبکه‌های سه، پنج و ورزش، نتوانسته‌اند رضایت مخاطبان را جلب کنند.

برنامه شبکه ورزش تحت‌الشعاع اشتباهات بی‌پایان جواد خیابانی است، گزارش‌های سیانکی و رفقا هم جای خود دارد، علی انصاریان کارش را با رنجاندن مردم افغانستان شروع کرد، حتی برنامه میثاقی هم کپی ضعیفی از برنامه‌های فردوسی‌پور است.

بهترین توصیف از رفتارهای جواد خیابانی شاید یک جمله آشنا باشد:« چیزی برای از دست دادن ندارد». او دست به هر کاری می‌زند، هر شوخی سبکی که به ذهنش می‌رسد می‌کند، از بچه‌ای که روی سکوها نشسته چیپس می‌خواهد، وسط برنامه دنبال قند می‌گردد و …تا شاید جایگاهی را که سال‌ها پیش داشته، دوباره به دست بیاورد. نتیجه تلاش‌های او جملات قصار و ویدئوهای پرشماری است که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

دیگر بخش‌های برنامه «فوتبال آسیایی» شبکه ورزش، تحت‌الشعاع اجرای خیابانی و گزارش‌های ضعیف محمد سیانکی و علیرضا علیفر است.

شبکه ۵ برنامه‌ای دارد با نام «ورزشگاه» که با تصمیمی عجیب اجرای آن را به علی انصاریان، بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال داده‌اند. انصاریان بعد از فوتبال در چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی هم بازی کرد اما احتمالا هیچ کدام از کارهایش به اندازه برنامه‌ای که در یک تلویزیون اینترنتی داشت، دیده نشد. در آن برنامه او تقریبا همان کاری را می‌کرد که جواد خیابانی این روزها دارد انجام می‌دهد. تلاش برای خنداندن مردم با عبور از خطوط قرمز در جایی که قرار نیست برنامه خنده‌دار باشد.

انصاریان در یکی از اولین اجراهای زنده‌اش، طوری رفتار کرد و درباره مجری یکی از تلویزیون‌های افغانستان حرف‌هایی زد که به نژادپرستی متهم شد.

احتمالا خیلی‌ها پیش از شروع جام ملت‌های آسیا اصلا خبر نداشتند که شبکه ۵ قرار است برای این جام برنامه ویژه داشته باشد، از شبکه ورزش هم کمتر کسی انتظار داشت برنامه باکیفیتی پخش شود شاید به خاطر شناختی که از تهیه‌کنندگان برنامه‌ شب‌های فوتبالی وجود داشت. داستان شبکه ۳ اما فرق می‌کرد.

 

در غیاب عادل فردوسی‌پور که همچنان میانه خوبی با مدیران جدید شبکه ۳ ندارد، میدان برای محمدحسین میثاقی خالی شده است. برخی دوستان مشترک این دو می‌گویند میثاقی با علم به اینکه قرار است از او برای کمرنگ کردن فردوسی‌پور استفاده شود، اجرای برنامه «آسیا ۲۰۱۹» را پذیرفته است.

برنامه «آسیا ۲۰۱۹» کپی ضعیفی از برنامه «روسیه۲۰۱۸» فردوسی‌پور است که همزمان با جام جهانی روسیه روی آنتن رفت. حتی آیتم‌ها هم تقریبا همان است. از گزارش اجتماعی – سیاسی درباره کشورهای حاضر در جام تا بخش آنالیز و مسابقه پیش‌بینی. احتمالا با این تفاوت که روسیه ۲۰۱۸ بیشترین منتقدانش در اتاق‌های خود شبکه ۳ جمع شده بودند اما آسیا ۲۰۱۹ موفقیتش موفقیت تیم مدیریتی جدید شبکه و پیروزی منتقدان قدیمی فردوسی‌پور خواهد بود. شاید به همین دلیل است که برخلاف جام جهانی که خبرنگاران اعزامی تلویزیون بدون آی‌دی کارت به روسیه رفته بودند و مجبور بودند مثل یک تماشاگر عادی روی سکو بنشینند، در جام ملت‌ها برای آن‌ها آی دی‌ کارت تهیه شده است.

با وجود همه حمایت‌های آشکار و پنهان، به نظر نمی‌رسد صدا و سیما در غیاب عادل فردوسی‌پور توانسته باشد رضایت مخاطبانش را جلب کند. شاید یکی از نشانه‌های نارضایتی، آمار کسانی باشد که در مسابقه پیش‌بینی برنامه «آسیا ۲۰۱۹» شرکت می‌کنند؛ کمتر از ۴۰۰ هزار نفر در شب بازی تیم ملی آن هم برای مسابقه‌ای که جوایز ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی دارد!

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شکست پروژه عبور از فردوسی‌پور”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید