آخرین خبر

نسخه «چرخ» برای طب سنتی از شبکه 4

یبست‌ویکمین قسمت «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۲۷ مرداد، با بررسی رابطه‌ی طب سنتی و پزشکی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: در آغاز هشتمین هفته‌ی برنامه‌ی «چرخ» در تابستان، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر حسین رضایی‌زاده، رییس دانشکده‌ی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان گفت‌وگو خواهد کرد.
ریشه‌های مکتب طب سنتی ایران به بیش از سه هزار سال قبل می‌رسد. طبق نقل سیریل الگود، مورخ پزشکی، طب سنتی ایرانی قبل از طب یونانی وجود داشته است و ایرانیان اصول آن چیزی را که طب یونانی نامیده شده، به یونانیان تعلیم داده‌اند و در ایران قدیم وضعیت طب پیشرفته‌تر از آشور بود. ستارگان طب سنتی ایران، مانند ابن‌سینا، رازی، علی بن عباس اهوازی، ابن ابی الصادق نیشابوری، سیداسماعیل جرجانی و عمادالدین محمود شیرازی حدود هشت قرن هدایت دانشگاه‌های طب در غرب و شرق را بر عهده داشتند.
در بخش روایت خبری «چرخ»، سوگل دانایی، کارشناس نجوم برنامه، مهم‌ترین خبرهای دنیای نجوم را بررسی خواهد کرد. آشنایی با جزییات کار یک طراح اپلیکیشن‌های موبایل با استفاده از هوش مصنوعی، از دیگر بخش‌های بیست‌ویکمین قسمت «چرخ» در فصل تابستان خواهد بود.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» در تابستان امسال در سه روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نسخه «چرخ» برای طب سنتی از شبکه ۴”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید