آخرین خبر

موسیقی چند تئاتر در «دوردست» شنیدنی شد

یکی از آهنگسازان تئاتر که به تازگی به عنوان ناشر نیز در عرصه موسیقی فعالیت خود را آغاز کرده، از انتشار یک آلبوم مشتمل بر موسیقی چند تئاتر و فیلم به آهنگسازی کیارش و کاوه اعتماد سیفی خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، ارشام مودبیان آهنگساز حوزه موسیقی و سینما که طی سال‌های اخیر عمده تمرکز خود را در حوزه ساخت موسیقی برای آثار نمایشی معطوف کرده، بیان کرد: چندی پیش به همت موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» به مدیریت افشین معصومی آلبوم «تبرئه شده» مشتمل بر آثاری آهنگسازی ام در حوزه تئاتر پیش روی مخاطبان قرار گرفت که خوشبختانه با استقبال نسبی مخاطبان نیز روبه رو شد. همین شرایط سبب شد تا بار دیگر بخواهم چنین تجربیاتی را با انتشار آثار دیگر آهنگسازان ایرانی این بار به عنوان ناشر به اشتراک بگذارم که انتشار آلبوم «دوردست» یکی از همین کارهاست.

وی ادامه داد: کیارش اعتماد سیفی و کاوه اعتماد سیفی دو آهنگسازی هستند که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف آهنگسازی تئاتر و فیلم‌های کوتاه انجام داده اند اما متاسفانه شرایط این روزهای حوزه مارکتینگ موسیقی به گونه‌ای است که بستر مناسبی برای معرفی این گونه هنرمندان جوان وجود ندارد. هنرمندانی که قطعا حرف‌های تازه‌ای در حوزه موسیقی دارند و می‌توانند بهتر و گسترده تر آثار خود را به مخاطبان معرفی کنند. همین شرایط انگیزه‌ای شد تا چندی پیش موسسه فرهنگی هنری «صداخانه زُروان» را راه‌اندازی کرده و پس از آن کار نشر آثار موسیقایی را آغاز کنم که آلبوم «دوردست» اولین اثری است که از سوی این مجموعه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

این آهنگساز حوزه تئاتر و سینما بیان کرد: طی سال‌های اخیر بسیاری از کارگردانان عرصه تئاتر و سینما برای استفاده از موسیقی تیزر و آثار نمایشی و سینمایی خود به آثار آهنگسازان خارجی و بزرگی رجوع می‌کنند که شاید در نوع خود و بنا به سلیقه آن‌ها کارهای قابل توجه و ارزشمندی باشند. اما بد نیست برای همین هنرمندان شرایطی فراهم شود که آثار هنرمندان ایرانی که عمدتا هم جوان و حتی نوجوان هستند به آن‌ها از طریق همین آلبوم‌ها معرفی شود. من بر این باورم این بچه‌های ایرانی به قدری دارای فهم و شعور بالایی در حوزه موسیقی هستند که آثارشان می‌تواند الهام بخش بسیاری از آثار معتبری سینمایی ونمایشی شود. اتفاقاً از این جهت است که بنده تلاش می‌کنم از این پس با نشر آثاری که به هیچ عنوان ارتباطی با موسیقی پاپ ندارد موسیقی‌های خاصی را معرفی کنم که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

مودبیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شیوه نوین فروش این اثر موسیقایی نیز اشاره کرد و گفت: امروز دیگر همه می‌دانیم که فروش آثار موسیقایی در قالب سی‌دی تقریبا تبدیل به فرآیندی منسوخ شده در بازارهای جهانی شده است. بنابراین ناشران موسیقی دنبال شرایطی هستند که آثار خود را در قالب‌های متفاوت به مخاطبان ارائه دهند. یکی از کارهایی که ما برای فروش آلبوم «دوردست» انجام دادیم، فروش از طریق اسکن شناسه‌ای است که در کارت‌های ویزیت این آلبوم طراحی شده و مخاطب می‌تواند با اسکن این شناسه وارد سایت فروش آلبوم شده و نسبت به خرید آن اقدام کند. به هر حال اینها روش‌هایی هستند که به اعتقاد من می‌تواند جایگزین مناسبی برای خرید آثار موسیقایی باشند. شرایطی که امیدوارم نتیجه مثتبی هم داشته باشد.

آلبوم موسیقی «دوردست» با هنرمندی کیارش اعتماد سیفی و کاوه اعتماد سیفی به تهیه‌کنندگی ارشام مودبیان توسط موسسه «صدا خانه زُروان» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در این آلبوم ایناز خزینی، محمد عبداللهی، فرزاد میلانی نوازندگان پیانو، کاوه اعتماد سیفی، کیارش اعتماد سیفی نوازندگان پیانو، میلاد مرادی نوازنده کمانچه، کیارش اعتماد سیقی نوازند کیبورد، راحیل بدیعی آوا، ماهان دادبه نوازنده ویولنسل، کاوه اعتماد سیفی نوازنده تار و سه تار، فرزاد میلانی نوازنده آکاردئون و ساعد همتی نوازنده دف گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی چند تئاتر در «دوردست» شنیدنی شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید