آخرین خبر

ترافیک ستاره‌ها در شبکه نمایش خانگی + عکس

شبکه نمایش خانگی این روزها بسیار رونق گرفته و فیلمسازان و ستاره‌های زیادی را از سینما و تلویزیون به خود جلب کرده است. مهران مدیری، بهرام رادان، لیلا حاتمی، مهتاب کرامتی و … از جمله بازیگرانی هستند که این روزها در سریال‌های تولیدی خارج از سیما نقش‌آفرینی می‌کنند.

فاطمه پاقلعه‌نژاد: بیلبوردهای شهر پر است از تبلیغات سریال‌های نمایش خانگی. در بزرگ‌راه‌های شهر که حرکت می‌کنی، بیش از هر محصول دیگری سریال‌های شبکه نمایش خانگی تبلیغ می‌شوند و این اتفاقی است که با اوضاع این روزهای بازار ارز که در همه زمینه‌ها افزایش قیمت محصولات تولیدی را به دنبال داشته است، عجیب به نظر می‌رسد.

حالا و پس از موفقیت سریالی مانند «شهرزاد» و پس از آن تلاش‌های «گلشیفته» و «ساخت ایران» و این اواخر «ممنوعه» و «نهنگ آبی» برای جذب مخاطب در این رسانه، تولیدکننده‌ها و سرمایه‌گذاران در زمینه‌های فرهنگی برای ساخت سریال در این مدیوم راغب‌تر شده‌اند، تا جایی که با پخش «سال‌های دور از خانه» در هفته گذشته و ورود سریال‌ «هیولا» به شبکه نمایش خانگی در روزهای آینده، این مدیوم با توزیع همزمان هفت سریال رکورد تلویزیون را هم در زمینه پخش همزمان سریال خواهد شکست و این اتفاقی است که باید دید چقدر مخاطب از آن استقبال می‌کند و آیا در این اوضاع اقتصادی این روزها، بازار، گنجایش این تعداد سریال همزمان را دارد یا خیر.

نکته بعدی می‌تواند این باشد که در روزهایی که تلویزیون برای داشتن نقشی در رقابت سریال‌سازی از دولت و صندوق توسعه ملی، سوبسید ۱۵۰ میلیون یورویی دریافت کرده است، آیا این همه سریال که ساخته می‌شوند، با این هزینه سرسام‌آور دستمزدها توان بازگشت هزینه‌های‌شان را دارند؟ دستمزد ستاره‌هایی که همین چند روز قبل مسعود ده‌نمکی از این گفت که برای بازی در فیلم‌های سینمایی با حدود ده تا پانزده روز کاری، ارقامی میلیاردی می‌گیرند، دستمزدهای‌شان در پروژه‌های سریالی چندماهه چه میزان خواهد بود؟

با این شرایط آیا این صنعت سریال‌سازی سودده خواهد بود یا تبی است زودگذر که فقط میلیاردها تومان پولی که گاه مرجع تولید و جذبش ابهام آمیز است را  به باد می‌دهد؟ اینها سوالاتی است که احتمالا مسوولان شبکه نمایش خانگی و تهیه‌کننده‌های سریال‌های این روزهای این شبکه باید پاسخ بدهند. سریال‌هایی که در ادامه تعدادی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

«احضار»؛ وحشت در شبکه نمایش خانگی

عوامل سریال «احضار» آن را اولین سریال در ژانر خودش می‌دانند. سریالی که با حاشیه‌هایی همراه بود و حتی عوامل فیلم سینمایی «زار» که پس از چند سال موفق به اخذ مجوز شد و در اعتراض به همین اتفاق فیلم را در فضای مجازی منتشر کرد از کپی بودن تیتراژ آن گفتند. این سریال اما خیلی بی‌سروصدا و بدون حاشیه به توزیع خود ادامه می‌دهد و مخاطب خاص خودش را هم پیدا کرده.

ممنوعه‌ای که آزاد شد!

«ممنوعه» از همان ابتدا با حاشیه همراه بود. حاشیه‌هایی که موفقیت را برای سریال به دنبال داشت. از توقیف در قسمت سوم به خاطر سکانسی که در فضای مجازی انتقادات بسیاری را برانگیخت تا جلب رضایت شورای نظارت و ارزشیابی و حذف بعضی سکانس‌ها برای ادامه تولید. سریالی که امیر پورکیان کارگردانی آن را برعهده دارد و از هادی حجازی‌فر و نیکی کریمی تا میلاد کی‌مرام و بهاره افشاری و امیرحسین آرمان را دور هم جمع کرده تا سریالی با موضوع و دغدغه جوانان بسازد. «ممنوعه» را شرکت «هنرنمای پارسیان» که از تولیدکننده‌های قدیمی شبکه نمایش خانگی از سال‌های دور است تولید می‌کند و گفته‌ می‌شود پیشنهاد ساخت فصل بعدی آن به کارگردان داده شده است.

استفاده از «نهنگ آبی» برای فروش

فریدون جیرانی که در سال‌های اخیر فیلم‌های متفاوتی ساخته با «نهنگ آبی» حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. سریالی با حضور ستاره‌هایی مثل لیلا حاتمی و ساعد سهیلی و حسین یاری و مصطفی زمانی و … که از نام بازی معروف و عجیب «نهنگ آبی» که سال گذشته در جهان خبرساز شد، استفاده کرد تا با ستاره‌هایش بازار شبکه نمایش خانگی را در دست بگیرد. اتفاقی که مشخص نیست چقدر موفقیت‌آمیز بوده اما حداقل ترافیک این روزهای شبکه نمایش خانگی را می‌توان دلیلی برای شکست احتمالی آن دانست.

هشتگ خاله سوسکه و ژانر کودک

محمد مسلمی که حالا سال‌هاست سابقه ساخت برنامه برای کودکان دارد، با نوشته‌ای از کریم خودسیانی «هشتگ خاله سوسکه» را با حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌کند. محصولی که به نظر می‌رسد مخاطب خاص خود را پیدا کرده و حالا پخش آن از قسمت دهم هم گذشته است. بهاره کیان‌افشار، امیرحسین رستمی، الهام حمیدی، ارژنگ امیرفضلی و لیلا بلوکات تعدادی از بازیگران این سریال هستند که در فضایی شاد و فانتزی بخشی از افسانه‌های قدیمی ایرانی را در قالب یک سریال به مخاطب عرضه کرده‌اند.

رقص روی شیشه با ستاره‌های خوش‌چهره

سریال جدید مهدی گلستانه با ستاره‌های باسابقه‌ای مثل بهرام رادان و مهتاب کرامتی یکی از سریال‌هایی است که تبلیغات بیلبوردی آن حسابی در بزرگراه‌های تهران به چشم می‌آید. سریالی که ۱۵ قسمت از آن ضبط شده اما شایعاتی شنیده می‌شود درباره اینکه اختلافاتی میان سازندگان آن به وجود آمده که اتفاق خوبی برای سریالی در این سطح نیست. فیلمنامه «رقص روی شیشه» را طلا معتضدی براساس طرحی از ابوالفضل کاهانی نوشته و میترا حجار، حامد کمیلی، امیر آقایی، مهرداد صدیقیان و … دیگر بازیگران این سریال هستند.

سال های دور از خانه؛ بازگشت خنجری و زهره

تجربه جدید سریال‌سازی مجید صالحی قرار است اسپین‌آفی بر سریال موفق «شاهگوش» باشد و روایتی از زندگی خنجری و زهره کاراکترهای این سریال قدیمی را در قالب کمدی به نمایش بگذارد. پخش این سریال از ۳۱فروردین آغاز شده و باید دید در میان تعداد زیاد سریال‌های اجتماعی شبکه نمایش خانگی این سریال کمدی با کارگردان نام‌آشنایش می‌تواند جایی برای خود در سبد خرید مخاطبان پیدا کند یا نه.

هیولا؛ محصول مشترک مدیری و اول مارکت

اول مارکت، اسپانسر ثابت مهران مدیری است و طبق قراردادی، این کارگردان طنزپرداز که همین چند روز پیش با حرف‎هایش در «دورهمی» بار دیگر جنجال‌ساز شد، باید برای این شرکت محصولات فرهنگی تولید کند. در مدیوم تلویزیون یا سینما یا نمایش خانگی، این موضوعی نیست که ذهن مدیران این شرکت را مغشوش کند، مساله فقط ساخت محصول فرهنگی توسط مهران مدیری است. سریال «هیولا» هم در راستای همین موضوع ساخته شده است و قرار است در روزهای آینده به شبکه نمایش خانگی عرضه شود. سریال طنز دیگری برای روزهای بلند شش ماهه اول سال و عصرهای حوصله‌سربر بهار و تابستان با بازی مهران مدیری و فرهاد اصلانی.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ترافیک ستاره‌ها در شبکه نمایش خانگی + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید