آخرین خبر

برنامه‌های کودک به اندازه انگشتان دست هم نیست!

به گزارش آوای ایرانیان، محمد مسلمی سازنده برنامه «دوقلوها» که چند ماهی است درگیر ساخت این برنامه است درباره آخرین وضعیت آن بیان کرد: دنیا دارد با سرعت عجیبی به سمت جلو می‌رود و کارهایی در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌دهد که دارد این قشر را به واسطه گرافیک‌های جذاب یا تفکری که دارند به سمت خود جلب می‌کنند اما ما هنوز نتوانسته‌ایم این فضا را به دست بگیریم. کودکان ما گوشی‌ها را به دست می‌گیرند و این فضا آن‌ها را مجذوب خود کرده است.

وی اضافه کرد: در این فضا تلویزیون یک بخش است و تئاتر و سینما و حوزه‌های دیگر هم همینطور است، باید نوعی وحدت و همدلی به وجود بیاید تا کار کودک و نوجوان شکل بگیرد. اینگونه من آینده روشنی برای این حوزه نمی‌بینم.

این بازیگر و سازنده برنامه‌های کودک با اشاره به برنامه خود عنوان کرد: ما چهار یا پنج ماه است که برای «دوقلوها» دکور زده‌ایم اما یا متن باید عوض شود یا پول ندارند و به همین دلایل کارمان هنوز وارد مرحله تولید و پخش نشده است. در حالی که قرار بود فصل دوم این مجموعه نوروز پخش شود.

مسلمی درباره سرمایه‌های انسانی که در حوزه کودک کار می‌کنند بیان کرد: سازمان برای این افراد هزینه‌های هنگفتی کرده است. برای ما و نسلی که در این حوزه سال‌ها کار کرده است. فقط نفت سرمایه نیست بلکه یک شاعر، یک هنرمند که بابت او هزینه شده است سرمایه هستند. همه جای دنیا محبوبیت را ایجاد کرده و بعد از آن استفاده می‌کنند اما اینجا اینگونه نیست.

این برنامه‌ساز کودک یاداور شد: من درباره شخص حرف نمی‌زنم سیستم درست نیست باید سیاست‌ها از بالا درست شود. در حال حاضر این ترمزی که در کارها اتفاق افتاده است ضربه بزرگی برای بچه‌ها و هنرمندان است.

وی اضافه کرد: الان برنامه‌های کودک تلویزیون به اندازه انگشت‌های یک دست هم نیست، یعنی بستری وجود ندارد و این خوب نیست چون برای بچه‌ها قهرمانی ساخته نمی‌شود به ویژه در مقابل رسانه‌های مختلفی که انیمیشن‌ها و برنامه‌های مختلفی می‌سازند. باید مشاوران و متخصصان دور هم جمع شوند و با توجه به ذائقه کودک امروز تصمیم بگیرند و راه حلی برایش پیدا کنند.

مسلمی با هشدار عنوان کرد: همینطور که بچه‌ها تغییر می‌کنند ما هم باید با آن‌ها تغییر کنیم. این برنامه‌سازی‌ها باید به روز شود و در کنار آن عروسک‌سازی، مستندسازی و فیلمسازی این حوزه هم تغییر کند وگرنه همین می‌شود که بچه‌های ما سراغ شخصیت‌ها و قهرمان‌های خارجی می‌روند.

وی در پایان به معضلات کودکان امروز اشاره و بیان کرد: بچه‌های الان نه دوستی دارند نه در کوچه بازی می‌کنند و اینقدر خبرهای بد می‌شوند که گاهی برخی‌شان قرص می‌خورند و در سنین کودکی دچار افسردگی شده‌اند و اینها همان مشکلاتی است که باید برایشان فکری کنیم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برنامه‌های کودک به اندازه انگشتان دست هم نیست!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید