آخرین خبر

در چهار شب کنسرت پُرسروصدای «لیان» چه گذشت

به گزارش آوای ایرانیان گروه موسیقی بوشهری «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان طی چهار شب و میزبانی از دو هزار و هشتصد نفر ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد در تالار وحدت برگزار شد و پدیرای مخاطبان موسیقی جنوب ایران در قلب پایتخت بود.

این کنسرت در بخش های مختلف و اجرای آثار پرطرفدار این گروه روی صحنه رفت. اجرای «خیام خوانی»، پرداختن به موسیقی اقصی نقاط بوشهر، اجرای قطعاتی چون «تینا» و…، بخش های مختلف کنسرت لیان را تشکیل می‌دادند.

شریفیان در اوایل این کنسرت گفت: «همچون همیشه شما مخاطبان محترم در سالن، باید همراه و خواننده کنسرت ما باشید. حضورتن برای ما محترم است و قدردان این میزان توجه شما خواهیم بود.»

در اواسط برنامه محسن شریفیان از محمد بحرانی صدا پیشه «جناب خان» دعوت کرد که روی صحنه بیاید و حضور این بازیگر سرشناس با استقبال دوستداران حاضر در سالن رو به رو شد.

محمد بحرانی با اجرای دو قطعه در این کنسرت خواننده گروه «لیان» شد و از پتانسیل های بالای خود در اجرای زنده رونمایی کرد تا لیان در شبی که حواشی فراوانی در بیرون محوطه تالار وحدت در جریان بود، اجرایی پرانرژی و بسیار انرژیک را روی صحنه ببرد.

در چهار شب کنسرت پُرسروصدای «لیان» چه گذشت

اما تحرکات و اتفاقاتی که بیرون سالن در حال وقوع بود، به مرور به گوش محسن شریفیان هم رسید و این نوازنده و پژوهشگر موسیقی در اواخر کنسرت اش رو به حضار گفت: «یک پیام به بیرون سالن دارم. ما همه ایرانی هستیم و خط قرمر ما جغرافیای ایران است. ما برای ایران جنگیدیم و خون دادیم. اگر مردم ایران حالا در این سالن در حال تماشای یک فعالیت فرهنگی و خوشحال هستند، نتیجه همان استقامت ها و رشادت هایی ست که شده. خواهش می کنم وقتی امشب از سالن کنسرت بیرون می روید، همه چیز را رعایت کنید. خیلی عذرخواهم که این پیام را در این حالت به شما منتقل می کنم. سلامتی تک تک شما برای من اهمیت بالایی دارد و در هنگام خروج از سالن، مواظب باشید.»

این صحبت ها در انتهای کنسرت ۲۶ خرداد از حواشی عجیب بیرون سالن در محوطه تالار وحدت خبر می‌داد.

عده‌ای ناشناس در تلاشی ناموفق برای ورود به سالن و برهم زدن نظم عمومی، با واکنش سریع حراست بنیاد رودکی و عوامل انتظامی مستقر در بنیاد رو به رو شدند و هر پنج نفر بلافاصله دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

آشوب و بی نظمی بوجود آمده برای برخی حاضرین در محل، صحنه های دلخراشی را باعث شد و همین حواشی به گوش محسن شریفیان رسید تا او از حاضرین در سالن بخواهد در هنگام خروج مواظب خود و خانواده خود باشند.

حضور به جا و مقتدر حراست و نیروی انتظامی خیلی زود ماجرای این درگیری های عجیب را پایان داد تا شب جنجالی «لیان»، به یکی از عجیب ترین شب های بنیاد رودکی تبدیل شود.

در چهار شب کنسرت پُرسروصدای «لیان» چه گذشت

محسن شریفیان ساعاتی پس از برگزاری این کنسرت در صفحات شخصی خود نوشت: «همان قدری که به ناعدالتی‌ها همیشه معترض بوده و هستم، و بارها دادگاهی شدم اما امشب باز مثل ماجرای کنسرت ۱۳۹۳ بوشهر، به من ثابت شد که افرادی هستند که علیرغم تمام فشارها، جلوی بی قانونی می‌ایستند و دم شان گرم. سپاسگذارم از تلاش بی منت عوامل انتظامی تالار وحدت و حراست بنیاد که محکم در برابر این بی قانونی و حمله ناکام عوامل خودسر و ناشناس ایستادند. برای گروه سی ساله‌ی ما زیاد این اتفاق‌ها افتاده… از تهدیدهای بسیار تا حمله و زد و خورد و در بهترین حالت قطع صدا و برق…

و خدا می داند هر بار با چه حال و اعصابی روی صحنه می روم! و با چه اضطرابی کنسرتم را تمام می کنم… بارها گفته ام حاضر نیستم قطره ای خون از یک نفر بخاطر ما ریخته شود… به ویژه که مخاطبان جان من باشند… با اینکه همه ی تلاشمان را کردیم تا از این اتفاق جلوگیری کنم ولی نشد…از همه ی شما عذر خواهی می کنم… دوستون دارم و ممنون که تنهامون نمی زارید و به همه تون افتخار می‌کنم … با مهر. محسن شریفیان. گروه موسیقی لیان».

این کنسرت به همت شرکت «کامیاب بهاران» و به تهیه‌کنندگی «علی حق شناس» در تاریخ‌های ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد در تالار وحدت برگزار شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “در چهار شب کنسرت پُرسروصدای «لیان» چه گذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید