آخرین خبر

جزئیات آلبوم جدید «داماهی»

سرپرست گروه موسیقی «داماهی» در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه از برگزاری چند کنسرت در تهران و شهرستان‌ها و رونمایی از آلبوم جدیدشان خبر داد.

دارا دارایی نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «داماهی» درباره تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه تازه‌ترین کنسرت گروه «داماهی» در تهران برگزار می‌شود. البته ما روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه کنسرتی را در تالار شهید آوینی بندرعباس و به احتمال فراوان در شهر شیراز نیز کنسرت دیگری را برگزار می‌کنیم که طی روزهای آینده جزییات آن اعلام می‌شود.

وی افزود: ما پیش از برگزاری کنسرت‌های تهران از تازه‌ترین آلبوم گروه نیز رونمایی می‌کنیم که می‌تواند برای مخاطبان موسیقی تلفیقی، دربرگیرنده تجربه‌های متفاوتی در گوش شنیداری باشد. به هر صورت آنچه شنونده از آلبوم جدید گروه می‌شنود، تقریباً همان صدای همیشگی «داماهی» است منتها با این تفاوت که اگر یک نفر مجموعه «داماهی» نشناسد و هر دو آلبوم گروه را گوش بدهد با فضای متفاوتی روبر می‌شود.

وی ادامه داد: چندی پیش قطعه «هومبا» با صدای استاد خالوقنبر راستگو از هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی بندرعباس توسط گروه «داماهی» در فضای مجازی منتشر شد که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفت. خوشبختانه ما این تجربه را در آلبوم جدید تکرار کردیم و قطعه دیگری را با همکاری این هنرمند پیشکسوت تولید کردیم که به اعتقاد من می تواند مورد توجه شنوندگلان قرار گیرد.

سرپرست گروه موسیقی «داماهی» درباره گروه نوازندگان کنسرت‌های پیش رو گفت: غیراز اعضای ثابت گروه، هومن نامداری، احمد عباس‌نیا و محمدجواد قریشی هنرمندان دیگری هستند که با ما در کنسرت‌ها همراه خواهند بود.

گروه موسیقی «داماهی» متشکل از دارا دارایی نوازنده بیس و سرپرست گروه، حمزه یگانه نوازنده کیبورد و بنجو، ابراهیم علوی نوازنده گیتار، شایان فتحی نوازنده پرکاشن و درامز و رضا کولغانی خواننده از جمله گروه‌های فعال موسیقی کشورمان در حوزه موسیقی تلفیقی است که سال ۱۳۹۲ با هدف ایجاد تجربه‌های نو در تلفیق موسیقی معاصر با موسیقی جنوب ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

اولین آلبوم گروه با نام «داماهی» در شهریور ۱۳۹۴ روانهٔ بازار شد. این آلبوم متشکل از ۱۴ قطعه «دخترک»، «یار عزیز»، «بمان»، «صندلی»، «محلهٔ خاموشان»، «سوگند»، «لنج بیوه»، «شب‌های روز»، «گوش‌واره»، «تَرنگ»، «مردن مردانه»، «صدا»، «گلبوته» و «سامبای بهار» به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف تولید و توسط نشر موسیقی نوفه به بازار عرضه شد.«درد بی دردی»، «جاده لغزنده است»، «دیوانه»، «خیلی ساده» و «هومبا» نیز از جمله آثاری است که در قالب تک آهنگ توسط گروه «داماهی» منتشر شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جزئیات آلبوم جدید «داماهی»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید