آخرین خبر

خالق «مرد شنی» افشاگری کرد/ راه‌کاری برای ساخته نشدن فیلمنامه بد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، نیل گیمن از نویسندگان مشهوری است که از آثارش اقتباس‌های سینمایی زیادی شده و «مرد شنی» وی سرانجام به تازگی در نتفلیکس به نمایش درآمد و با جذب مخاطبان زیاد احتمال ساخته شدن فصل ۲ آن می‌رود. اما این اولین باری نبود که هالیوود سعی کرد تا این دنیای فانتزی گسترده را که در کتاب‌های گیمن روایت شده در قالب تصویر درآورد.

در واقع باید گفت گیمن در ۳ دهه اخیر چندین پیشنهاد سینمایی برای «مرد شنی» داشت و آنها را رد کرد. او به تازگی فاش کرد که برای ساخته نشدن یکی از این موارد تا آنجا پیش رفت که فیلمنامه به دردنخوری را که نوشته شده بود برای مطبوعات فرستاد تا مانع ساخته شدن فیلم شود.

فیلمنامه‌ای که دچار چنین سرنوشتی شد را جان پیترز تهیه کننده فیلم‌ «غرب وحشی وحشی» با بازی ویل اسمیت در سال ۱۹۹۹ و «ستاره‌ای متولد شده است» با بازی بردلی کوپر و لیدی گاگا در سال ۲۰۱۸ برای وی فرستاده بود.

گیمن در مصاحبه‌اش با رولینگ استون گفت این بدترین فیلمنامه‌ای بود که تا به حال خوانده بود.

وی گفت از دفتر جان پیتزر با وی تماس گرفته شد و وقتی او گفت فیلمنامه را نپسندیده آنها باور نمی‌کردند چون فکر می‌کردند فیلمنامه خیلی خوبی بوده است. اما نظر خالق داستان این بود که نه تنها این فیلمنامه خوب نبود بلکه بدترین فیلمنامه‌ای بود که وی خوانده بود.

این نویسنده گفت معلوم نبود این فیلمنامه چیست؛ فانتزی، اکشن؟ در واقع یک آشفتگی کامل بود که همه داستان را به هم ریخته بود و ایده‌های واقعا احمقانه‌ای را جایگزین آن کرده بود که از عنکبوت‌های مکانیکی غول‌پیکر تا خانواده‌ای متشکل از ۳ قلوهای یکسان را دربرمی‌گرفت که باید تا پایان سال ۱۹۹۹ در مسابقه‌ای برنده می‌شدند.

به همین دلیل گیمن تصمیم گرفت تا این فیلمنامه را به صورت ناشناس برای یک نشریه بفرستد و آنها هم با دیدن آن شروع به نقد آن کردند و مقاله‌ای فوق‌العاده نوشتند که از این فیلمنامه به عنوان بدترین فیلمنامه‌ای که تا آن زمان خوانده بودند، یاد کردند و این شد که ناگهان احتمال ساخته شدن این فیلم از بین رفت و پروژه متوقف شد.

گیمن می‌گوید جان پیترز بعد انرژی‌اش را برای «غرب وحشی وحشی» صرف کرد که موفق هم شد.

سریال «مرد شنی» در ۱۱ اپیزود به تازگی از سرویس نتفلیکس پخش شده و ۳ هفته متوالی است که در فهرست ۱۰ برنامه برتر این سرویس جای دارد.

در این مجموعه تام استاریج در نقش دیریم، در کنار بازیگرانی همچون بوید هالبروک، ویوین آچامپونگ، پتن اسوالت، گوئندولین کریستی، دیوید تیولیس، جنا کولمن، و کربی هوول باپتست ایفای نقش ‌کرده‌اند.

گیمن این داستان را در قالب کمیک‌بوک‌هایی از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ منتشر کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خالق «مرد شنی» افشاگری کرد/ راه‌کاری برای ساخته نشدن فیلمنامه بد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید