آخرین خبر

مصاحبه / احتشامی: موسیقی یک نمایش دهه پنجاهی زنده شد

آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌هایش از همکاری با رضا بابک و تعدادی دیگر از هنرمندان صاحب‌نام تئاتر ایران در یک پروژه نوستالژیک خبر داد.

سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو درباره فعالیت‌های تازه خود در حوزه موسیقی توضیح داد: در دهه پنجاه نمایشنامه‌ای با نام «کدو قلقلی و دیو» توسط اردشیر کشاورزی نوشته شد که در آن زمان به پیشنهاد زنده یاد داوود رشیدی طرحی به استاد رضا بابک داده می‌شود و این هنرمند نیز بر اساس این طرح نمایشی را آماده کرد که در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و در آن زمان از جمله آثار نمایشی بود که با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد به طوری که بسیاری از مخاطبان برای تهیه بلیت نمایش ساعت‌ها در صف‌های طولانی منتظر می‌ماندند.

وی ادامه داد: حالا بعد از گذشت چهار دهه استاد بابک تصمیم گرفت متن را دوباره بازنویسی کرده و آن را برای یک اثر نمایشی رادیویی آماده کند که در این چارچوب هنرمندان شناخته شده‌ای چون احترام برومند، راضیه برومند، حمید جبلی، فریبا متخصص، هوشنگ قوانلو، کامیار محبی و تعدادی دیگر به عنوان نقش خوان حضور دارند. من هم به عنوان صدابردار، افکتور و آهنگساز در این اثر نمایشی حضور داشتم که بخش‌های صدابرداری و افکت به طور کامل به اتمام رسیده اما موسیقی اثر سه ماه دیگر آماده می‌شود.

این نوازنده بیان کرد: هنوز برای اینکه این پروژه نمایشی با چه ساختاری به مخاطبان ارائه شود تصمیم نهایی گرفته نشده است. چرا که ممکن است نمایش در قالب یک بسته موسیقایی – نمایشی، انیمیشن، نسخه سینمایی یا یک نمایش رادیویی ارائه شود که من در این حوزه تصمیم‌گیرنده نیستم. اما بر این باورم اثر در هر قالبی پیش روی مخاطبان قرار گیرد قطعاً با استقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مصاحبه / احتشامی: موسیقی یک نمایش دهه پنجاهی زنده شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید