آخرین خبر

«اخلاق در هنر آواز» چگونه است؟

سی و چهارمین نشست ماهانۀ آیین آواز به بحث و بررسی «اخلاق در هنر آواز» اختصاص خواهد یافت.

به گزارش آوای ایرانیان، این نشست از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۸ خرداد با حضور معصومه مهرعلی – مدرس آواز – در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

در توضیح این نشست آمده است:

بر طبق باورهای دیرینه در دیار ما، اخلاق و هنر همواره نسبتی مستقیم با یکدیگر داشته‌اند. استادان و هنرمندان برجستۀ ما نیز همواره بر رعایت و به کار بستن باورهای اخلاقی تأکید و اهتمام فراوانی ورزیده‌اند. از طرفی نیز هر قدر انتقال اخلاق و صفات نیکو و پسندیده از سوی نسل‌های پیشین به نسل جدید، مفید و ستوده است به همان میزان نیز انتقال صفات ناپسند نکوهیده و ناپسند برشمرده شده است.

چگونه می‌توان از فضای جامعه آواز و موسیقی ایرانی برخی صفات ناپسند را که متأسفانه همچنان رایج هم هست زدود و در تلطیف این فضا کوشید؟ چگونه می‌توان آراستگی به صفات پسندیدۀ اخلاقی را در این فضا ترویج کرد و عطر دوستی و مهر در آن پراکند؟ از همه این‌ها مهم‌تر اینکه چطور می‌شود به موازات انتقال رمز و راز و تکنیک هنر و چگونگی ارائه اثر هنری به هنرجویان به آن‌ها روش درست زیست و حضور در جامعه هنری و بعد هم فضایی به مراتب بزرگ‌تر از آن یعنی اجتماع – به معنای کلی – را آموخت؟ سر آخر اینکه چگونه می‌توان هنر را با اخلاق نیک انسانی به هم آمیخت و بهترین یادگارها را در هنر از خود به جا گذاشت؟

در این نشست، پس از ارائه مبحث فنی و تئوریک یادشده، اجراهایی هم برای آوازخوانان مختلف در نظر گرفته شده است.

نشست تخصصی آموزشی «آئین آواز» ارائه‌ای است از کانون موسیقی ارسباران و ورود علاقه‌مندان به این سلسله نشست‌ها آزاد و رایگان خواهد بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«اخلاق در هنر آواز» چگونه است؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید