آخرین خبر

خجالت میکشم بگوییم برای نشان درجه یک هنری چقدر می‌گیریم!

«روزی که حقوق بگیر ارشاد شدیم خجالت می‌کشیدیم بگوییم ماهی ۷۰ هزار تومان می‌گیریم، بعد هم که این مبلغ به ۱۲۰، ۱۵۰ و در نهایت به ۲۵۰ هزار تومان رسید.»

به گزارش آوای ایرانیان، اسحاق بلوچ‌نسب – خواننده و نوازنده تنبورک اهل چابهار اظهار می‌کند: من یک ماه پیش برای عمل جراحی سنگ مثانه به تهران آمدم، پس از برگشتم به چابهار باز هم احساس مشکل کردم و مجبور شدم بار دیگر برای تشخیص مشکل به تهران بیایم. می‌دانید که این روزها خرید بلیت هواپیما برای هنرمندان منطقه ما بسیار مشکل است. به همین دلیل من برای هزینه بلیت هواپیما با صندوق هنرمندان تماس گرفتم به من پاسخ دادند معمولاً پول چنین چیزهایی را نمی‌دهند اما مدیران صندوق گفتند نامه‌ای بنویسم شاید مساعدتی و کاری انجام شد.

او با اشاره به استعلام بیمه توسط بیمارستان که گاهی چند روز طول می‌کشد ادامه می‌دهد: هزینه عمل من از بیمه تکمیلی پرداخت شده اما هنوز مطمئن نیستم مشکلم رفع شده باشد. متأسفانه در استفاده از بیمه تکمیلی هم به مشکل برخوردیم چرا که هیچ مدرکی دال بر بیمه بودن در دست ما نبود.

این هنرمند موسیقی نواحی در ادامه صحبت‌هایش بیان می‌کند: روزی که حقوق بگیر ارشاد شدیم خجالت می‌کشیدیم بگوییم ماهی ۷۰ هزار تومان می‌گیریم، بعد هم که این مبلغ به ۱۲۰، ۱۵۰ و در نهایت به ۲۵۰ هزار تومان رسید. علاوه بر این گاهی هم ۱۵۰ هزار تومان به حسابم واریز می‌شود و گاهی هم نه. من دارنده درجه (نشان) یک هنری از وزارت ارشاد هستم و به من گفتند با این نشان، میزان حقوقم بالاتر می‌رود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.

بلوچ‌نسب می‌گوید: این روزها که هنرمندان منطقه ما مشکل مالی فراوانی دارند، در چابهار ارگ و موسیقی پاپ جایگیزین موسیقی عروسی‌ها شده است. چشم هنرمندان به سازمان منطقه آزاد است که آن هم از هنرمندان بومی منطقه حمایت و استفاده نمی‌کند. اگر جشنواره‌ای در چابهار برگزار شود صدها میلیون خرج می‌کنند اما از هنرمندان بومی منطقه دعوت نمی‌کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خجالت میکشم بگوییم برای نشان درجه یک هنری چقدر می‌گیریم!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید