آخرین خبر

طنین موسیقی آذربایجانی در تالار وحدت

ارکستر «آلنام» به رهبری وحید علیپور و خوانندگی ودود موذن روز یکشنبه نهم تیر در تالار وحدت کنسرت موسیقی آذربایجانی برگزار می‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، کنسرت آذربایجانی ارکستر «آلنام» به رهبری وحید علی پور و خوانندگی ودود مؤذن زاده ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه ۹ تیر در تالار وحدت اجرا می‌شود.

در توضیح برنامه پیش رو آمده است:

«در این کنسرت ودود مؤذن زاده پیکر تراش، نقاش و خواننده برای چندمین بار با وحید علی پور رهبر ارکستر جوان همکاری می‌کند. علی پور و مؤذن زاده از سال ۹۴ همکاری خود را آغاز کرده و چندین کنسرت موسیقی فاخر آذربایجانی با ارکستر تبریز و ارکستر فلارمونیک باکو داشته اند. هدف این ۲ هنرمند از این اجرا ارائه و نشان دادن موسیقی فاخر آذربایجان به مخاطبان با توجه به کمرنگ شدن موسیقی با ریشه و محتوا کلاسیک و فاخر آذربایجانی در پایتخت و ایران است.

وحید علی‌پور ارکستر «آلنام» را از بهار ۹۸ با هدف شناساندن موسیقی فاخر آذربایجان به دوست داران موسیقی تاسیس کرد و در اولین اقدام خود قصد دارد با همکاری ودود موذن در سه شهر بزرگ ایران؛ تهران، اردبیل و تبریز روی صحنه رود. وی پیش از این ارکستر فلارمونیک باکو را در سال ۹۴ تشکیل داد.

در این کنسرت ارکستر آلنام با نوازندگان مطرح و حرفه‌ای ایران، موسیقی کلاسیک آذربایجان را با استفاده از سازهای ملی آذربایجانی همچون‌؛ تار، کمانچه و ناغارا اجرا می‌کند. از ویژگی‌های این کنسرت اجرای قطعات فولکلور، نوستالوژیک و قطعات جدید و کمتر اجرا شده در ایران همچون؛ قربان ورردیم، آلا گوز، کپنک، است که برای اولین بار توسط ودود موذن اجرا می‌شود.

 

در این اجرا علیرضا چهره قانی به عنوان کنسرت مایستر، سونار نجاری سولیست تار، محمدرضا عرفانی سولیست کمانچه، سهیل سلیم زاده سولیست ویولن، محمد مطلق و علوین سعادت سولیست های ناغارا این کنسرت هستند. ضمن اینکه حسین شریفی نوازنده ترومبون در کنار سایر هنرمندان نوازندگی خواهد کرد.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “طنین موسیقی آذربایجانی در تالار وحدت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید