آخرین خبر

درخواست بررسی تابلوی کمال‌الملک

آوای ایرانیان: سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش ایران از برگزاری مجمع عمومی انجمن نقاشان در تیرماه، تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی آثار و تغییر اساسنامه انجمن خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، منیژه صحی، سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش ایران با اعلام خبر برپایی نخستین مجمع عمومی دوره جدید هیات مدیره انجمن در تیرماه امسال درباره دستور کار این جلسه به مهر گفت: ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره به اعضای انجمن، انتخاب بازرس انجمن و اینکه هیات مدیره تراز مالی انجمن را در اختیار اعضا بگذارد دستور جلسه تیرماه مجمع عمومی انجمن است که امیدواریم همان بار نخست به حد نصاب برسد.

گرچه انتخابات این دوره انجمن نقاشان در دور دوم به حد نصاب رسید و برگزار شد، اما یکی از آسیب های جدی این انجمن در به حد نصاب نرسیدن اعضا برای برپایی انتخابات در دوره های مختلف بوده است که صحی درباره دلایل این اتفاق توضیح داد: ما انجمن هنرمندان نقاش ایران هستیم و بسیاری از اعضای انجمن در شهرستان و برخی از اعضا هم موقع انتخابات در خارج از کشور هستند. همین نبودن اعضا در تهران یکی از معضلات مهم به حد نصاب نرسیدن مجمع های عمومی است.

وی ادامه داد: البته عملکرد اعضا هیات مدیره در هر دوره ای هم در میزان مشارکت اعضا تاثیر مستقیم دارد.

روی اساسنامه جدید کار می‌کنیم

این هنرمند نقاش در پاسخ به اینکه چرا با وجود عضوگیری از شهرستان‌ها امکان واگذاری حق رای به شخص دیگری از اعضا از سوی افراد غایب وجود ندارد، بیان کرد: اساسنامه انجمن از شروع تاسیس آن در ۱۸ سال پیش تا کنون تغییر نکرده به همین دلیل ما در این دوره بسیاری از کارها را تعطیل کردیم تا روی اساسنامه به شکل جدی کار کنیم و این مورد را هم در اساسنامه جدید لحاظ کردیم، اما این اساسنامه باید به تایید اعضا برسد و به آن رای بدهند و بعد وزارت ارشاد هم آن را تایید کند.

سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره برنامه های جدید هیات مدیره این انجمن نیز گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما تنطیم اساسنامه بود همچنین پیش از عید یک نمایشگاه محتص فروش آثار برگزار کردیم و بنا داریم باز هم از این نمایشگاه ها برپا کنیم، اما یکی از مهمترین اتفاق ها شاید تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی آثار هنری باشد که تا به حال در انجمن نبوده است.

صحی در تشریح کار این کمیته عنوان کرد: کار این کمیته ارزیابی آثار هنری و صادر کردن شناسنامه اصالت برای آثار هنری است. البته فعالیت های دیگری هم دارد. ما یک نامه ای به کتابخانه و مرکز اسناد موزه مجلس فرستادیم تا بتوانیم تابلوی کمال الملک که چند وقت پیش خبر خسارت به آن طی ترمیم تابلو رسانه ای شد ببینیم و بررسی کنیم که البته هنوز به ما در این باره جوابی ندادند. ما روی سرمایه های ملی کشورمان در انجمن حساس تر خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه کمیته های انجمن نقاشان فعال است در پایان درباره مبنای تنظیم اساسنامه جدید انجمن نیز گفت: ما برای تنظیم اساسنامه انجمن از یک تعداد از استادان که در این زمینه وارد هستند مشاوره گرفتیم ضمن اینکه تمام اساسنامه های دیگر را بررسی کردیم و در نهایت مسائل حقوقی را با وکیلمان در میان گذاشتیم که آنها را بررسی کند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درخواست بررسی تابلوی کمال‌الملک”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید