آخرین خبر

درخشش «قصر شیرین» با حامد بهداد در جشنواره شانگهای

بیست‌ودومین جشنواره فیلم شانگهای دقایقی قبل با یکه‌تازی «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی به پایان رسید و سه جایزه اصلی جشنواره به این فیلم اهدا شد.

 

درخشش «قصر شیرین» با حامد بهداد و رضا میرکریمی در جشنواره شانگهای

 

به گزارش آوای ایرانیان، در اختتامیه این فستیوال مهم بین‌المللی، جایزه بهترین بازیگر مرد به حامد بهداد برای بازی در «قصر شیرین» رسید و سپس سیدرضا میرکریمی توانست دو جایزه بهترین کارگردانی و جام طلایی بهترین فیلم جشنواره شانگهای را دریافت کند. میرکریمی در هنگام دریافت جایزه‌اش، بر لزوم ارتقای همکاری‌های آسیایی تاکید کرد.

 حامد بهداد نیز در یک ویدئو که در اختتامیه پخش شد، جایزه‌اش را به مناسبت تولد عباس کیارستمی، به این فیلمساز فقید تقدیم کرد. هیات داوران این دوره از جشنواره شانگهای به ریاست نوری بیلگه جیلان فیلمساز سرشناس ترک تشکیل شد و نهایتا «قصر شیرین» از ایران در میان ۱۵فیلم از کشورهای آلمان، ایتالیا، هند، چین، ژاپن، قزاقستان، گرجستان، برزیل، روسیه و مکزیک جام طلایی جشنواره را کسب کرد.

 جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از معتبرترین جشنواره‌های قاره آسیا و در گروه جشنواره‌های رده A بین‌المللی است که در این دوره بیش از ۵۰۰فیلم از بیش از ۸۰ کشور جهان در آن به نمایش درآمد.

این اولین حضور بین‌المللی «قصر شیرین» بود که قرار است تا یک ماه آینده در ایران روی پرده سینماها برود و همزمان نیز در جشنواره‌های مهم بین‌المللی حضور پیدا کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درخشش «قصر شیرین» با حامد بهداد در جشنواره شانگهای”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید