آخرین خبر

علی شکوئی درگذشت

علی شکوئی از پیشکسوتان علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران و آذربایجان درگذشت. او مقطع دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع‌ رسانی را برای نخستین بار در سال ۱۳۷۰ و مقطع کارشناسی‌ ارشد را در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه آزاد تاسیس کرد.

علی شکوئی استاد بازنشسته و پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی روز گذشته در تبریز دیده از جهان فروبست.

مراسم خاکسپاری ایشان صبح امروز دوم تیر ماه ساعت ۹ در قطعه هنرمندان وادی رحمت تبریز برگزار و پیکر ایشان به خاک سپرده شد. همچنین مجلس ترحیم او از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد دانشگاه تبریز برگزار می شود.

شکوئی، سال ۱۳۱۹در تبریز در یک خانواده کم جمعیتی و مجموعاً دو برادر و یک خواهر متولد شد. سال ۱۳۳۹ وارد دانشکده‌ ادبیات (رشته فلسفه و علوم‌تربیتی) دانشگاه تبریز و در سال ۱۳۴۳ فارغ‌ التحصیل شد. در سال ۱۳۴۷ برای تکمیل تحصیلات خود عازم کشور ترکیه و در همان سال تحصیل در دوره دکترای تخصصی کتابداری دانشگاه دولتی استانبول ترکیه را آغاز کرد. به سال ۱۳۵۲ به اخذ دکترای کتابداری موفق شد و به تبریز بازگشت.

شکویی همزمان با فعالیت در دانشکده علوم‌تربیتی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، با واحد علوم تحقیقات تهران هم به صورت مدعو، همکاری می‌کرد و مقطع دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع‌ رسانی را برای نخستین بار در سال ۱۳۷۰ و مقطع کارشناسی‌ ارشد را در سال ۱۳۷۲ در آنجا تاسیس کرد. او چند سال پیش به پارکینسون مبتلا شد، در ۱۷ شهریور سال ۱۳۸۷ با پایه ۱۹ دانشیاری از دانشگاه تهران (دانشکده‌ علوم‌تربیتی) بازنشسته شد.

او بیش از ۳۰ مقاله در مجله‌های علمی و پژوهشی و حدود ۱۵ کتاب تالیفی و ترجمه  و راهنمائی و مشاوره بیش از ۲۰۰ پایان نامه را عهده دار بوده اند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علی شکوئی درگذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید