به گزارش آوای ایرانیان، محسن افشانی بازیگر سینما با توجه به رفتارهای خارج از عرف و انتشار تصاویر حاوی مطالب ترویج کننده خشونت در فضای مجازی به دستور مقام قضایی به تازگی دستگیر و روانه زندان اوین شد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ روز گذشته اعلام کرده بود:  پس از انتشار ویدئویی از سوی یکی از بازیگران مرد کشورمان و همسرش در صفحه شخصی که در آن از اسلحه و چاقو استفاده شده بود و اطلاع تیم‌های رصد پلیس فتا، کارآگاهان پلیس فتا برای رسیدگی به این موضوع وارد عمل شدند.

محسن افشانی و همسرش در ویدیویی منتشر شده در فصای مجازی از اسلحه و چاقو استفاده کرده بودند.

محسن افشانی با نشان‌دادن این سلاح‌ها مثلا می‌خواهد در قالب یک اجرای به اصطلاح دابسمش کسانی که به همسرش چپ نگاه کنند را تهدید کند، اما همه چیز در قالب یک شوخی است و هر دو هنگام همراهی با خواننده می‌خندند. این کلیپ ٢٧ثانیه‌ای در پیج اینستاگرام محسن افشانی منتشر شد و به‌سرعت در فضای مجازی دست‌به‌دست چرخید. با این‌که افشانی سه‌شنبه‌شب گذشته این کلیپ را از پیج خود پاک کرد، ولی همان زمان کافی بود تا ویدیوی پرماجرا بین همه کاربران شبکه‌های مجازی پخش و برای محسن دردسر تازه درست شود، چرا که به‌دنبال انتشار این ویدیو از سوی محسن افشانی و همسرش، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بررسی این اقدام خبر داد.

اسلحه‌ای که در دست محسن افشانی است به نظر می‌رسد یک ماکارف روش باشد که این اسلحه پیستول نیمه خودکاری است که پس از جنگ جهانی دوم در شوروی طراحی شد و از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۹۱ اسلحه کمری سازمانی ارتش سرخ بود. ماکارف را روس‌ها با هدف ساخت یک سلاح کوچک‌تر، ایمن‌تر و پرتوان‌تر از سلاح کمری استاندارد قبلی خود (تکارف) طراحی کردند.

نکته‌ای که پس از پخش این ویدئو می‌تواند حائز اهمیت باشد این است که آیا اسلحه در دست این بازیگر واقعی است یا خیر و با توجه به اینکه چنین اسلحه‌ای امروز چندان در قالب یک اسلحه تقلبی ساخته نمی‌شود اگر این اسلحه واقعی است مطمئنا باید مشخص شود که این بازیگر اسلحه‌ای که در این ویدئو نشان می‌دهد را چگونه تهیه کرده است؟!