آخرین خبر

خواننده ای که پس از ۳۸ سال به ایران آمد + عکس

آوای ایرانیان: مظهر خالقی (خواننده با سابقه کُرد) عصر روز دوشنبه دهم تیرماه از راه مرز باشماق مریوان وارد ایران شد و مورد استقبال استاندار کردستان قرار گرفت.

مظهر خالقی (خواننده با سابقه سنندجی) پس از ۳۸ سال دوری از ایران، برای حضور در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد عصر روز گذشته (دوشنبه دهم تیر) از مرز باشماق مریوان وارد ایران شد و مورد استقبال بهمن مرادنیا استاندار کردستان قرار گرفت.

هه‌وال ابوبکر (استاندار سلیمانیه) نیز به همراه مظهر خالقی وارد کردستان شد و استاندار کردستان در این سفر از او استقبال کرد.

شماری از هنرمندان و استادان شاخص کُرد در حوزه‌های مختلف که در نقاط مختلف دنیا سکونت دارند و در زمینه فعالیتشان درخشیده‌اند، به این کنگره دعوت شدند تا علاوه بر اینکه بیشتر به مردم شناسانده شوند از آنان هم تجلیل به عمل آید.

مظهر خالقی که سال ۱۳۱۷ خورشیدی در سنندج چشم به جهان گشود، باجناق مرحوم جلال طالبانی (رئیس جمهور پیشین عراق) است و پس از ۳۸ سال به زادگاهش سنندج باز گشته است.

مظهر خالقی از همان نوجوانی به یادگیری موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کردی پرداخته و نخستین اجرای ضبط شده او متعلق به دهه ۳۰ است که در رادیو سنندج و به زبان فارسی اجرا شده است.

خالقی دانش‌آموخته فیزیک دانشگاه تهران است و پیش از ورود به سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران دبیر دبیرستان‌های تهران بوده است.

او به مدت هفت سال در دهه ۵۰ خورشیدی رئیس رادیو و تلویزیون کرمانشاه بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خواننده ای که پس از ۳۸ سال به ایران آمد + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید