آخرین خبر

موسیقی ایران نان و گوشت می‌خواهد

 آوای ایرانیان: نزهت امیری که از او به عنوان تنها زن رهبر ارکستر ساکن ایران یاد می‌شود، می‌گوید: موسیقی ایران نیازمند بدیهی‌ترین نیازهای اولیه است و نان و گوشت می‌خواهد تا جان بگیرد.

امیری که سال گذشته به عنوان رهبر مهمان ارکستر ملی ایران را هدایت کرد، معتقد است افراد آموزش‌دیده برای رهبری ارکستر در ایران کم هستند و به ایسنا می‌گوید: ارکستر ملی ایران از آغاز بودجه‌ی مناسبی نداشته است. باید نوازندگان بیش‌تری به این ارکستر بپیوندند که به دلیل محدودیت بودجه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

او ادامه می‌دهد: متأسفانه روال منطقی در هیچ فعالیت موسیقایی دیده نمی‌شود. فقط می‌گویند حالا که ارکستری داریم آن را نگه داریم. در حالی که اول باید تفکر و نگرش را درست کنند و در ادامه بر اساس برنامه حرکت کنند. لازم است پس از اعلام سیاست فرهنگی کوتاه‌مدت و بلندمدت، بودجه، انتخاب نوازنده، رپرتوار، تدارک کنسرت، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، همه و همه، بررسی شوند. متأسفانه تک تک حلقه‌های این زنجیر با مشکلات عدیده مواجهند.

این رهبر ارکستر به مشکلات آرشیو نت‌ها اشاره کرده و می‌گوید: راهی برای دسترسی به نت‌ها نیست و آرشیوها بدون چیدمان درستی در حال خاک‌خوردن‌ هستند. باید خیلی خوش‌شانس باشید تا بتوانید نتی را پیدا کرده و استفاده کنید. امیدوارم قدم‌های مثبتی چه برای نت‌ها چه برای نوازندگان و چه برای برنامه‌ریزیِ ارکسترها برداشته شود.

امیری بیان می‌کند: موسیقی ایران نیازمند بدیهی‌ترین نیازهای اولیه است و نان و گوشت می‌خواهد تا جان بگیرد. امیدوارم متولیان فرهنگی به طور جدی در این زمینه بکوشند و فکری برای آن بکنند.

 

“طی سالهای اخیر اغلب رسانه ها و سایت های موسیقی صرفا بخاطر انتشار انواع و اقسام قطعات موسیقی و اختصاص فضای اختصاصی و گشترده برای دانلود آهنگ درحوزه‌های موسیقی پاپ، موسیقی اصیل ایرانی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، موسیقی تلفیقی، موسیقی راک و حتی موسیقی رپ، سطح انتظارات مخاطبان از یک رسانه موسیقی را تنزل داده اند اما رسانه آوای ایرانیان به عنوان یک خبرگزاری موسیقی در سال های اخیر با مجوز رسمی از وزارت ارشاد بدون هیچ شعارزدگی رویه ای متفاوت در انتشار اخبار موسیقی دنبال می‌کند و با تولید و انتشار گزارش ها، گفتگو ها و اخبار جامع و متنوع در ژانرهای مختلف موسیقایی در پی ارتقای سطح سواد موسیقایی مخاطبان عام در جامعه خواهد بود.”

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی ایران نان و گوشت می‌خواهد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید