به گزارش آوای ایرانیان، برمبنای این فهرست از ۸۴۲ عضو جدید آکادمی نیمی زن و ۲۹ درصد رنگین‌پوست هستند. نکته جالب توجه دعوت آکادمی اسکار از «ادل» خواننده بریتانیایی «اسکای فال» است.

در حالی که سال ۲۰۱۵ تنها ۸ درصد اعضای آکادمی را رنگین پوستان تشکیل می‌دادند در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۱۶ درصد افزایش یافته است.

اکنون شمار اعضای آکادمی ۸۹۴۶ نفر است که از این میان ۸۷۳۳ نفر برای انتخاب برندگان اسکار حق رأی دارند. آمار کلی اعضا که شامل بازنشستگان می‌شود ۹۷۹۴ نفر است. سال ۲۰۱۸ با دعوت از ۹۲۸ نفر، آکادمی در دعوت از اعضای جدید رکورد گذاشت.

در میان اعضایی که دعوت شده‌اند جون چو کارگردان «خرپول‌های آسیایی»، وینستون دوک و جما چان، ریتش باترا فیلمنامه نویس «عکاس» و چینونی چوکوو فیلمنامه نویس «کلمنس» از جمله خارجی‌های رنگین پوست هستند.

از میان ۱۷ بازوی آکادمی ۱۰ بازوی آن زنان بیشتری را دعوت کردند که شامل بخش کارگردان‌ها، نویسندگان، مدیران اجرایی، گریم و آرایش مو، طراح لباس و کارگردان – بازیگران می‌شود.

آکادمی اسکار سال ۲۰۱۶ با جنبش هشتگ اسکار خیلی سفید در شبکه‌های اجتماعی به دلیل انتخاب نامزدهایی که بیشتر سفید پوست بودند با اعتراض روبرو شد و از آن زمان تلاش کرد تا هم در دعوت از اعضای جدید و هم انتخاب نامزدهای جایزه، جانب تعادل را رعایت کند.

در بخش بازیگران ۵۶ بازیگر جدید دعوت شده‌اند که لیدی گاگا، تام هالند، آدوال آکینویی-اگباجی، جیمی بل، استرلینگ کی.براون، مارینا دی تاویرا، کلر فوی، دمین لوئیس، آرچی پنجابی، آماندا پیت، آندرا ریزبورو، ویل پولتر و لتیشیا رایت از جمله آنها هستند.

در فهرست دعوت شدگان ۱۳ نفر به بخش کارگردان – بازیگران دعوت شده‌اند، ۱۷ نفر به گروه فیلمبرداران و ۸ نفر به بخش طراحی لباس.

۳۲ نفر به بخش کارگردان‌ها دعوت شده‌اند که فیل برد کارگردان «اسپایدر من: درون اسپایدر ورس»، کریستوفر میلر کارگردان «۲۱ جامپ استریت»، اورلیک اوتینگر کارگردان «۱۲ صندلی»، گلوریا رولاندو کارگردان «دیالوگ با مادربزرگم»، عمر سلما کارگردان «تحریر ۲۰۱۱»، شمیم شریف کارگردان «جهان دیده نشده» و جایمیلا زبانیچ کارگردان «یک روز در سارایوو» از جمله آنها هستند.

۹۹ نفر به بخش مستند دعوت شده‌اند، ۷۲ نفر به بخش مدیر اجرایی، ۳۲ نفر به بخش تدوینگران فیلم، ۲۴ نفر به بخش گریم و آرایش مو، ۶۸ نفر به بخش بازاریابی و روابط عمومی، ۲۸ نفر به بخش موسیقی، ۴۲ نفر به بخش تهیه کنندگان، ۳۱ نفر به بخش طراحی تولید، ۱۰۷ نفر به بخش فیلم کوتاه و بلند انیمیشن، ۲۱ نفر به بخش صدا، ۵۹ نفر به بخش جلوه‌های تصویری و ۷۱ نفر به بخش نویسندگان.

دزیره اخوان کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه‌نویس متولد آمریکا و ایرانی تبار و نویسنده «اشتباه کامرون پست» نیز در بخش نویسندگان دعوت شده است.

نام رؤیا وکیلی نیز در بخش بازاریابی و روابط عمومی جای دارد. وی برای فاکس سرچلایت پیکچرز کار می‌کند و نایب رئیس بخش بازاریابی بین‌المللی است.