آخرین خبر

کتاب‌های هارون یشایایی،قباد شیوا و بهروز غریب‌پور رونمایی می‌شوند

به گزارش آوای ایرانیان انتشارات گهگاه مجموعه تاریخ شفاهی را تدارک دیده است که سه کتاب هارون یشایایی، قباد شیوا و بهروز غریب‌پور اولین سری از این مجموعه هستند که به روایت ناصر فکوهی منتشر شده اند.

این سه کتاب در چارچوب پروژه‌ای پیوسته با عنوان «تاریخ فرهنگی ایران مدرن به انتشار می‌رسد این پروژه به بررسی گسترده ی فرهنگ ایران در قرن بیستم اختصاص دارد. هدف ناصر فکوهی و انتشارات گهگاه در این پروژه ارائه کتاب‌هایی برای توصیف آغازین کنشگر یا شخصیت فرهنگی به زبان قلم و روایت خود او بوده است.

ناصر فکوهی در مقدمه این کتاب این طور آورده است: «این بخش از پروژه از سال ۱۳۸۴ به مثابه پروژه‌ای مستقل آغاز شد و در نخستین مرحله صرفاً شامل مصاحبه‌های شفاهی و گردآوری اطلاعات بود. سه کتاب حاضر از کتاب‌هایی است که در بخش کنشگران فرهنگ معاصر منتشر می‌شوند. در یک کلام، هدف اساسی از این پروژه، رسیدن به تألیف‌های ابتدا توصیفی و سپس تحلیلی و نه تاریخ‌شناسانه، با نگاه فرهنگی اجتماعی برای درک مدرنیته در همه‌ی ابعاد مثبت و منفی آن، در ایران کنونی و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات فرهنگی بر اساس داده‌ها و تجربیات گذشته است.»

به مناسبت انتشار اولین سری از کتاب‌های تاریخ شفاهی نشر گهگاه، مراسم رونمایی با حضور؛ هارون یشایایی، قباد شیوا و بهروز غریب‌پور، ابراهیم حقیقی، بهروز مرباغی و حسین پاکدل در شهر کتاب مرکزی برگزار خواهد شد.

مراسم رونمایی از این کتاب‌ها، یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ساعت ۱۸ در شهر کتاب مرکزی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کتاب‌های هارون یشایایی،قباد شیوا و بهروز غریب‌پور رونمایی می‌شوند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید