آخرین خبر

فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۳ معرفی شدند

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، فیلم‌هایی که در جشنواره کن امسال با علاقه مخاطبان روبه‌رو شدند از جمله فیلم‌هایی هستند که در جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۳ هم اکران می‌شوند. درام هیجان‌انگیز جاناتان گلیزر به نام «منطقه مورد علاقه» و فیلم جنایی «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه که برنده نخل طلا شد، از جمله این فیلم‌ها هستند.

امسال ۳۲ فیلم فهرست اصلی شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم نیویورک را تشکیل می‌دهند که دربرگیرنده آثار جدید کارگردانان بزرگ از جمله «روزهای عالی» ویم وندرس، «درباره علف‌های خشک» نوری بیلگه جیلان و «برگ‌های افتاده» آکی کائوریسماکی می‌شود. چندین کارگردان هم برای اولین بار در این جشنواره حضور خواهند داشت که آنی بی کر با «جانت پلنِت»، باس دووس با «اینجا»، ریون جکسون با «طعم نمک همه جاده‌های خاکی»، پل بی. پرسیادو با «اورلاندو، بیوگرافی سیاسی من»، وانگ. بینگ با «جوانی (بهار)» و ژانگ لو با «برج بی سایه» را شامل می‌شود.

دنیس لیم مدیر هنری جشنواره نیویورک با وضعیت نابسامان صنعت سینما در این روزها ابراز امیدواری کرد که این جشنواره – همانطور که در تاریخ ۶۱ ساله خود بوده- یادآور این باشد که هنر سینما در سلامت کامل است.

وی فیلم‌های امسال را فیلم‌هایی خواند که پرسش‌هایی ابدی درباره اینکه چگونه سینما با جهان ارتباط دارد، معنای ساختن هنر از زندگی، جالب‌ترین راه‌ها برای نزدیک شدن به لحظه معاصر و گذشته تاریخی و پاسخ‌هایی برای سوال‌هایشان را مطرح می‌کنند.

علاوه بر برنامه اصلی، جشنواره فیلم نیویورک اولین نمایش از فیلم کوتاه تازه کشف و بازسازی شده‌ای به کارگردانی فیلمساز فرانسوی انیس واردا و فیلم بلندی به کارگردانی پی‌یر پائولو پازولینی را در آمریکای شمالی در حالی اکران می‌کند که هر دوی این چهره‌ها در چهارمین دوره جشنواره فیلم نیویورک در سال ۱۹۶۶ حضور داشتند.

«همه ما غریبه‌ها» ساخته اندرو هیگ، «هیولا» به کارگردانی برتراند بونلو، «چیامارا» به کارگردان آلیس رورواچر، «چشمانت را ببند» به کارگردانی ویکتور اریس، «بزهکاران» ساخته رودریگو مورنو، «از پایان دنیا خیلی انتظار نداشته باش» ساخته رادو جود، «اورکا» به کارگردانی لیساندرو آلونسو، «شیطان وجود ندارد» ساخته ریوسوکه هاماگوچی، «مرز سبز» به کارگردان آگنیشکا هلند، «در روزگار ما» ساخته هونگ سانگسو، «در آب» به کارگردانی هونگ سانگسو، «ربوده شده» به کارگردانی مارکو بلوکیو، «تابستان قبل» به کارگردان کاترین بریلات، «موسیقی» به کارگردانی آن جلا شانلک، «عکس ارواح» ساخته کلبر مندونسا فیلهو، «موجودات بیچاره» ساخته یورگوس لانتیموس، «تمرین» به کارگردان مارتین ریتمن و «مهاجران» به کارگردانی فیلیپه گالویز دیگر فیلم‌های این فهرست هستند.

همانطور که قبلاً اعلام شده بود، «می دسامبر» تاد هاینز فیلم شب افتتاحیه در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) اکران می‌شود و «پریسیلا» سوفیا کاپولا فیلم محور اصلی جشنواره و «فراری» مایکل مان پایان بخش جشنواره در ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) خواهد بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۳ معرفی شدند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید