آخرین خبر

گلایه‌هایی خواننده مشهور دهه 70 از جنس موسیقی + تصاویر

حسین زمان خواننده موسیقی پاپ کشورمان بعد از ۱۷ سال دوری از اجراهای زنده تازه‌ترین کنسرت خود را روز پنجشنبه سوم مردادماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، حسین زمان خواننده موسیقی پاپ کشورمان که بیش از ۱۷ سال از صحنه‌های اجراهای زنده دور بود، پنجشنبه شب سوم مرداد ماه تازه‌ترین کنسرت خود را به رهبری ارکستر صابر جعفری در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار کرد.

در این کنسرت که بر خلاف اغلب کنسرت‌های پاپ از ارکستری متشکل از سازهای کلاسیک و الکترونیک به صورت توامان استفاده شده بود قطعات منتخب حسین زمان که طی سال‌های گذشته در دسترس شنوندگان قرار گرفته بود، برای حاضران در سالن اجرا شد.

این خواننده در بروشور کنسرت خود که نام قطعات آن بدون قید نام ترانه سرایان آثار به مخاطبان معرفی شد، نوشته بود: «گفتیم عشق را به صبوری دوا کنیم / هر روز عشق بیشترو صبر کمتر است (سعدی). چه شیرین و چه لذت بخش است برای شما خواندن. سالهاست در انتظار این شب نشسته ام. در تنهایی‌هایم بسیار زمزمه کرده‌ام به یاد شما. موهایم اینقدر سپید نبود وقت آخرین دیدار. امشب موهای سپیدم را شاهدی آورده‌ام برای رنج‌ها و غم هایم در طی سالهای فرقت. امشب وقتی روی صحنه می‌آیم نمی‌دانم می‌توانم جلوی اشک هایم را بگیرم یا نه… ولی می‌دانم با همه وجودم و با همه عشقم به شما برایتان ترانه خواهم خواند. ترانه‌هایی از جنس خودم، از جنس شما و از جنس مردم.»

حسین زمان پیش از اجرای قطعه اول کنسرت خطاب به مخاطبان در سالن گفت: بسیار خوشحالم که بعد از چندین سال در این کنسرت حضور دارم. من می‌دانم خیلی از شما عزیزان از شهرهایی چون مشهد، رشت، اهواز، اصفهان، بوشهر و شیراز به تهران آمدید تا شاهد برگزاری این برنامه باشید. واقعاً من را شرمنده خود کردید. این شما هستید که به من قوت و روحیه می‌دهید تا بتوانم به کارم در عرصه موسیقی ادامه بدهم. من قبل از اینکه بخواهم این کنسرت را در تهران برگزار کنم خیلی‌ها به من گفتند: «این کار را نکن چرا که ۱۷ سال است در حافظه مردم نیستی» اما شما امشب عکس این ماجرا را ثابت کردید که حق با من بود.

این خواننده قبل از خوانش اجرای «مسافر» به آهنگسازی زنده یاد بابک بیات نیز توضیح داد: مرحوم بابک بیات ازهنرمندان ارزنده‌ای بود که فقدانش امروز در حوزه موسیقی کشور به شدت احساس می‌شود. من به خوبی خاطرم هست که وقتی در نیمه‌های شب در منزل استاد بیات مشغول ساخت قطعه «مسافر» بودیم او در شرایطی که هیچکس نبود تا خودش را نشان بدهد با هر نتی که برای این قطعه می‌نوشت اشک از چشمانش سرازیر می‌شد و ای‌کاش هنرمندان ما از این استاد مسلم موسیقی کشورمان درس بگیرند.

زمان در حین اجرای یکی از قطعات پایانی کنسرت خود تصریح کرد: موسیقی این روزها بیشتر در دست دلالان افتاده که متاسفانه فضای خوبی را برای این هنر به وجود نیاورده‌اند. البته که من با دیگر گروه‌ها و گونه‌های فعال موسیقی پاپ هیچ مشکلی ندارم زیرا معتقدم همه سلایق باید در این عرصه فضایی برای اجرای آثارشان داشته باشند. من فقط انتظارم از این هنرمندان و گروه‌ها این است که حرمت هنر موسیقی را حفظ کنند و سعی داشته باشند در این عرصه به حفظ استقلال خود تمرکز کنند. به هر حال من نه آدم ثروتمندی هستم و نه چیز دیگر. من فقط یک استاد دانشگاه هستم که پای تخته به تدریس مشغولم که متاسفانه آن هم در مقاطعی از من سلب شد. اما شما بدانید اگر امشب در تهران شاهد برگزاری کنسرتی از من هستید که برای برگزاری آن سختی‌های زیادی کشیدم به لطف آقای مقدم فر مدیر موسسه توسعه محتوای الکترونیکی سیمرغ بوده که در تهیه کنندگی این کنسرت همراه ما بودند.

اجرای قطعه «برادرجان» با نوازندگی پیانو محمدرضا چراغعلی نوازنده و آهنگساز قدیمی موسیقی پاپ و نوازندگی ساکسیفون یکی از بخش‌های مهم کنسرت شب گذشته حسین زمان بود که همزمان با اجرای این قطعه که به لحاظ محتوای ترانه دارای مضامین اجتماعی بود قسمت‌هایی از فیلم «آژانس شیشه‌ای» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا نیز به طور همزمان پخش می‌شد.

محمدرضا چراغعلی قبل از اجرای این قطعه گفت: هر فرمی از اجرای موسیقی برای همه ما قابل احترام است. اما ما امشب اینجا هستیم تا موسیقی کلام محور را بشنویم و خوشحالم که جمعیت زیاد این کنسرت به احترام کلام در کنسرت آقای زمان حضور پیدا کرده‌اند. البته من بازهم تاکید می‌کنم که موسیقی «ریتم محور» نیز برای من همواره قابل احترام بودند.

از نکات جالب توجه کنسرت حسین زمان که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده حضور مهدی یراحی خواننده موسیقی پاپ کشورمان بود که به تازگی بعد از حل و فصل برخی مسائل که موجب توقف فعالیت‌های او شده بود، برگزاری کنسرت هایش را آغاز کرده است.

«حس ناشناس (فکرتو)»، «مسافر»، «آخرین مرد عروج»، «دوراهی»، «شونه زخمی»، «هبوط»، «بوی تنهایی»، «تو تنها ماندی»، «روشن تر از ستاره»، «مشق عشق»، «تو خود منی»، «یکی لیلی، یکی مجنون»، «برادرجان»، «گریه‌های بعد تو»، «زندونی» از جمله آثاری بودند که در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این در حالی است که بابک ریاحی پور نوازنده گیتار بیس، حسین شریفی نوازنده ترومبون، حسن فراهانی نوازنده ترومپت، محمود عربانی نوازنده ویولن و مایستر گروه زهی، مینا جعفری هم خوان، عباس معالجی نوازنده کلارینت، علی رضوانی نوازنده تار و گیتار، محمدرضا سلیمیان نوازنده پرکاشن، داریوش مشکین نوازنده گیتار الکتریک، آریا شاه رستم بیک نوازنده پیانو، عطیه پدیدار هم خوان، بردیا کریم خان زند نوازنده درامز، سحر شاطری نوازنده کاخن، مهدی نایینی نوازنده کیبورد، النا یزدان بخش هم خوان، راژان بیان نوازنده فلوت، بهراد سوخکیان نوازنده ویولن، داریوش حجازی نوازنده ویولا، غزاله شیرازی نوازنده ویولنسل، ابراهیم قائدی نوازنده ویولنسل، زهرا ساجدی نوازنده ویولنسل، ستار ترابی، سرمد انکشافی، محمودرضا میرصیافی، نازنین تهرانی، هدیه حجازی، یگانه حسینی نیا نوازندگان ویولن، همایون هاشم زاده نوازنده ویولا گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می‌دادند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گلایه‌هایی خواننده مشهور دهه ۷۰ از جنس موسیقی + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید