آخرین خبر

ویژه برنامه‌های شبکه‌های استانی برای شب های قدر اعلام شد

صدا و سیمای مراکز، ویژه برنامه‌های زنده مختلفی را به مناسبت شب‌های قدر روی آنتن می‌برند.

به گزاش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی برنامه‌های گوناگونی را تدارک دیده‌اند که بیشتر آنها به صورت زنده و از بقاع متبرکه، مساجد جامع و دیگر اماکن مقدسه هر استان روی آنتن خواهد رفت.

این مراسم شامل مناجات‌خوانی، سخنرانی مذهبی، قرائت دعای جوشن کبیر و دیگر ادعیه سفارش شده در شب‌های قدر و همچنین دعا و نیایش برای شفای بیماران و رفع کامل شیوع بیماری کروناست که مطابق با آداب و رسوم چهارگوشه ایران و در شهرها و مراکز استان‌ها برگزار می‌شوند و شبکه‌های استانی هم با اندیشیدن تمهیدات لازم، پخش زنده آنها را در دستور کار قرار داده‌اند.

مراسم احیای شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی طی سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم به صورت زنده از سیمای مرکز خراسان رضوی پخش می‌شود. این مراسم هر شب با مدت زمان تقریبی ۱۸۰ دقیقه روی آنتن می‌رود و شامل قرائت دعای جوشن کبیر، مرثیه‌سرایی، سخنرانی، قرآن بر سر گیری و توسل به امام رضا(ع) است.

صدا و سیمای مرکز قم هم ویژه برنامه «در سایه رحمت» را طی این سه شب و با مدت زمان تقریبی ۱۸۰ دقیقه از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) روی آنتن می‌برد. «قدر قدر» هم عنوان ویژه برنامه شب‌های قدر در سیمای مرکز فارس است که هر شب به مدت ۳۲۰ دقیقه از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) پخش خواهد شد.

در کرمان مراسم احیای شب‌های قدر در گلزار شهدای این شهر و در جوار مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و سیمای مرکز کرمان این مراسم را در قالب برنامه‌ای تولیدی پخش می‌کند.

در سایر مراکز استان‌ها هم مراسم احیای لیالی قدر با محوریت بقاع متبرکه شاخص، مساجد جامع و دیگر اماکن مقدسه تدارک دیده شده و شبکه‌های استانی به صورت زنده یا تولیدی، اقدام به پوشش آنها می‌کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ویژه برنامه‌های شبکه‌های استانی برای شب های قدر اعلام شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید