آخرین خبر

«دلاور سرزمین غرب» در نوفل لوشاتو

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «دلاور سرزمین غرب» با نام قبلی «خالی‌بند دنیای غرب» به نویسندگی جان میلینگتون سینگ، کارگردانی رضا ساغری و تهیه‌کنندگی امیرمسعود هیدارن چهارشنبه ۱۳ دی‌ ماه اجراهای خود را در تماشاخانه نوفل لوشاتو آغاز می‌کند.

پوستر این نمایش توسط علیرضا وکیلی ورجوی طراحی شده و ترجمه متن را افسانه قادری بر عهده داشته است.

ساغری درباره انگیزه‌اش برای اجرای این نمایش گفت: وقتی نمایشنامه را خواندم، داستان «پدران و پسران» نوشته‌ ایوان تورگنیف برایم تداعی شد و حتی چیزی مثل عقده ادیپ در متن دیدم، همچنین از دید روان‌شناسی، شخصیت‌پردازی و فرهنگی با متن بسیار عمیقی مواجه شدم و تمام تلاشم را کردم با اعمال تغییرات جزیی در متن، به فکر نویسنده نزدیک شوم. سبک و شیوه مد نظرم برای اجرای این نمایشنامه، رئال و یک نگرش بیومکانیک در اجراست اما سعی‌ام بر این بوده تا خودم را به اصول متن پایبند نگه دارم، یعنی دقیقاً فضای متن را به اجرا دربیاورم، نه شیوه‌های نوین و نگرش عجیب و غریب فرمی.

وی افزود: پس از یک سال تمرین، مدیر تماشاخانه‌ نوفل لوشاتو از این کار حمایت و دعوت کرد تا کار در این سالن اجرا شود، اکنون نمایش به مرحله‌ نهایی اجرا رسیده و اطمینان دارم با استقبال مخاطبان روبه‌رو خواهد شد چراکه نمایش علاوه بر اتکا به متن اصلی، فضایی واقع‌گرایانه دارد.

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: «در یک روستای دوردست ایرلندی، مرد غریبه‌ای به نام «کریستی ماهن» از راه می‌رسد و ادعا می‌کند پدرش را با بیل کشته است! شجاعت او باعث هیجان زیادی از جانب اهالی آن منطقه می‌شود و مردم آن روستا، کریستی را قهرمان خود می‌دانند، تا این‌که …»

پویا جلالی، مبینا کلاته، راحله فاطمی، اشکان مهربخش، علی خالقی، امیرحسین زارعیان، مهدی اسکندری، حدیثه محموداُف، آویسا شریفی، آرینا دوده، ملینا مشایخی، جلال شهسواری، امیرحسین دهقان، مهدی مجنونی، فرهام محمدی و حسین شینی، بازیگران نمایش «دلاور سرزمین غرب» هستند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از دیاکو خاکی مجری طرح و مدیر تولید، امیرحسین صدری دستیار کارگردان، سینا ییلاق‌بیگی مشاور هنری صحنه، رضا ساغری طراح صحنه، سما مقیمی طراح لباس، رضا خضرایی طراح نور، عاطفه پازوکی طراح گریم، علی‌رضا وکیلی ورجوی طراح پوستر، مرتضی رشیدی طراح و اجرای تیزر، صبا صفری مدیر صحنه، ایلوش یزدان‌پناه دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه، نگار امیری مدیر تبلیغات و روابط‌عمومی، احمدرضا حجارزاده مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی.

نمایش «دلاور سرزمین غرب» به کارگردانی رضا ساغری و تهیه‌کنندگی امیرمسعود هیدارن از روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ ماه، هر شب ساعت ۲۱ با مدت‌زمان ۸۵ دقیقه در تماشاخانه‌ نوفل شاتو روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش، برای رزرو بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«دلاور سرزمین غرب» در نوفل لوشاتو”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید