آخرین خبر

کارگردان روسی زندگی «فرشته مرگ» نازی را فیلم می‌کند

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، زندگی یوزف منگله پزشک فراری نازی توسط کریل سربرنیکوف تصویر می‌شود.

در این فیلم که با عنوان «ناپدید شدن» ساخته می‌شود آگوست دیهل بازیگر آلمانی در نقش این پزشک آدمکش نقش‌آفرینی می‌کند.

این فیلم با اقتباس از رمان پرفروش فرانسوی با عنوان «ناپدید شدن یوزف منگله» ساخته و فیلمبرداری آن از اوایل ژوئن آینده شروع می‌شود.

منگله پزشک بدنام نازی در پایان جنگ جهانی دوم به آمریکای جنوبی گریخت و هرگز اسیر نشد و سال ۱۹۷۹ در برزیل درگذشت بدون این که برای جنایاتی که مرتکب شده بود، محاکمه شود.

رمانی که این فیلم با اقتباس از آن ساخته می‌شود نوشته اولیویه گوئز برنده جایزه معتبر ادبی رنودو فرانسه در سال ۲۰۱۷ شد و در بیش از ۳۰ کشور انتشار یافت.

دیهل بازیگر آلمانی که با کوئنتین تارانتینو در «بی‌شرف‌های بی‌آبرو»، «زندگی پنهان» ترنس مالیک، و «کارل مارکس جوان» رائول پک همکاری کرده، پس از فرایندی طولانی در سراسر اروپا، برای بازی در این نقش انتخاب شد.

انتشار خود رمان نیز بسیار بحث برانگیز بود زیرا نشان می‌داد این پزشک و برخی نازی‌های فراری دیگر پیوندهای بسیار نزدیکی با دولت‌های آمریکای جنوبی برقرار کرده بودند.

سربرنیکوف که پیش از این با ساخت فیلم «دانشجو» در سال ۲۰۱۶ که در جشنواره کن به نمایش درآمد به فاشیسم پرداخته بود، با گوئز برای نوشتن فیلمنامه همکاری کرده است.

تهیه‌کنندگان فیلم معتقدند این فیلم تنها یک فیلم تاریخی نیست بلکه هشدار می‌دهد شر و فساد چطور می‌تواند جنبه‌ای جهانی یابد و البته سقوطی اجتناب‌ناپذیر داشته باشد.

سربرنیکوف پس از شروع تهاجم روسیه به اوکراین ، کشورش روسیه را ترک کرده و اکنون در برلین مستقر است. او پیشتر چند سال در روسیه زندانی بود.

این کارگردان تابستان امسال اقتباسی از «راهب سیاه» آنتون چخوف را در جشنواره تئاتر آوینیون در فرانسه ارایه کرد و به تازگی فیلمبرداری «لیمونوف» ‌را به پایان برده است.

یوزف منگله (۶ مارس ۱۹۱۱ تا ۷ فوریه ۱۹۷۹)، پزشک و افسر اس‌اس آلمان نازی در اردوگاه آشویتس بود. لقب او «فرشته مرگ» بود، زیرا وقتی زندانی‌های به اردوگاه آورده می‌شدند، تحت نظارت او تعیین می‌شد، چه کسی باید به اتاق گاز فرستاده شود، چه کسی باید به کار اجباری برود و یا روی چه کسانی باید آزمایش‌های بی‌رحمانه انسانی انجام شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کارگردان روسی زندگی «فرشته مرگ» نازی را فیلم می‌کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید