آخرین خبر

بزرگداشت عندلیبی در اختتامیه نهمین جشنواره دف «نوای رحمت»

آوای ایرانیان: نهمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت» با معرفی برگزیدگان و بزرگداشت محمدجلیل عندلیبی فردا به کار خود پایان می‌دهد.

بزرگداشت عندلیبی در اختتامیه نهمین جشنواره دف «نوای رحمت»

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت جمعه ۲۵ مرداد ۹۸ از ساعت ۱۰ صبح در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف و آیین بزرگداشت استاد محمد جلیل عندلیبی برگزار می شود.

امین مرادی مدیرجشنواره و رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با حضور دف نوازانی از ۳۰ استان کشور و گروه هایی از عراق، هند و پاکستان در دو بخش رقابتی و جنبی از ۲۲ مرداد ماه با اجتماع بزرگ دف نوازان ایرانی تحت عنوان«آوای دوست» در محل پارک استقلال سنندج  آغاز به کار کرد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره نیز چهارشنبه ۲۳ مرداد در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج با اجرای مشترک گروه دف نوازی و موسیقی، سماع تبریز و ماهور سنندج و تقدیر از هیات انتخاب دوره مقدماتی جشنواره و اجرای گروه مولودی خوانی به سرپرستی استاد سید علاء الدین یاسینی آغاز به کار کرد و در دو روز برگزاری که با استقبال پرشور مردمی هم مواجه بود، تک نوازان در دو بخش آقایان و خانم ها در دو رده سنی نوجوان و بزرگسال در کنار رقابت  گروه های دف نوازی و مولودی خوانی در دو نوبت صبح و بعد ازظهر کار خود را دنبال کردند.

مدیر جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت افزود: اجرای گروه موسیقی سماچ از بوشهر، گروه قوالی موسیقی هند و افغانستان و گروه یاران در بخش جنبی در سنندج و ناحیه منفصل شهری حسن آباد سنندج  و اکران مستند زندگی استاد خلیفه میرزا آغه غوثی از مفاخر موسیقی عرفانی کردستان با نام «پرنده نادر» و نمایشگاه عکس دوره های مختلف جشنواره دف نوای رحمت از دوره سوم تا هشتم در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج و نمایشگاه و فروشگاه «دف» از ساخته‌های هنرمندان کردستانی از بخش‌هایی بود که در این دوره از جشنواره در کنار بخش رقابتی شاهد بودیم.

مرادی درباره جزییات اختتامیه نیز توضیح داد: در آیین اختتامیه ضمن معرفی و اهدای لوح ها و تندیس های برگزیدگان در بخش های تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی  چند برنامه دیگر نیز در نظر گرفته شده است. اجرای گروه موسیقی «خوش نوایان» به سرپرستی پیمان سلیم‌فرد از شاگردان استاد محمد جلیل عندلیبی را شاهد خواهیم بود که قطعاتی از آثار این استاد را اجرا می کنند.

رییس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به برگزاری آیین بزرگداشت مفاخر موسیقی کردستان در دوره های مختلف این جشنواره گفت : بزرگداشت این دوره از جشنواره اختصاص به استاد محمد جلیل عندلیبی از بزرگان عرصه موسیقی ایران دارد که با پخش پرتره مستند زندگی این هنرمند که توسط موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر آماده شده است و اهدای لوح تقدیر با حضور آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان، مهندس مرادنیا استاندار کردستان، دکتر نصرالهی زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دکتر زارعی فرماندار شهرستان سنندج و دیگر مسئولان استانی و هنرمندان  از سال ها تلاش و کوشش در عرصه هنر وفرهنگ استاد محمد جلیل عندلیبی تجلیل می شود.

مرادی با تقدیر از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره به حوزه هنری و سپهر سوره هنر را یاری رساندند، تصریح کرد: امیدواریم در این جشنواره توانسته باشیم در کنار رقابت عزیزان شرکت کننده در بحث محقق سازی شعار جشنواره «هنر؛ همگرایی و مهربانی» بین هنرمندان گام برداریم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بزرگداشت عندلیبی در اختتامیه نهمین جشنواره دف «نوای رحمت»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید