آخرین خبر

ماجرای مافیای تیتژار و رضا یزدانی

به گزارش آوای ایرانیان، سریال‌های تلویزیونی در این شب‌ها از اسامی متنوعی اعم از پاپ همیشگی تا سنتی و سبکی مشابه راک را روانه تیتراژ خود کرده‌اند که برخی در رقابت، توانسته جذابیت بیشتری را نیز متوجه سریال داشته باشد.
رسیدن به این تیتراژها و خواندن برای سریال‌ها جدای از روابطی که همیشه وجود داشته، تبلیغاتی برای صدای خواننده هم هست که البته این امر بیشتر متوجه خوانندگان کم نام و نشان‌تر خواهد بود و شاید به همین دلیل، رقم مالی همکاری برخی با این پروژه‌ها، ممکن است به چند ده میلیون نیز برسد. یعنی چون اسم و رسمی دارند پول خوب و شاید غیرمعقول‌تری نیز بگیرند.
با این حال همه تهیه‌کنندگان سریال‌های تلویزیونی هزینه این بخش را درحد معمول حتی برای اسامی مطرح اذعان می‌کنند. «خانه امن» از سریال‌هایی است که در کنداکتور تلویزیون مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته و این نیز بخاطر ساخت نسبتا باکیفیت و مضمونی است که روایت می‌کند. رضا یزدانی خواننده تیتراژ سریال است که دنباله‌ای از همکاری‌اش با این گروه تولید سریال‌سازی محسوب می‌شود.
ابوالفضل صفری، تهیه‌کننده «خانه امن» درباره این همکاری و حواشی همیشگی این تیتراژها به خبرنگار شنو گفت: شیوه کاری هر تهیه‌کننده‌ای ممکن است متفاوت باشد اما من همیشه سراغ خواننده‌های رفته‌ام که به قول معروف اسم و رسم داشته باشند و مثالش نیز همکاری با رضا یزدانی در «خانه امن» است.
وی درباره ماجرای روابطی که ممکن است پای برخی خوانندگان غیرحرفه‌ای را به حوزه تیتراژها بکشاند نیز گفت: من هم می‌شنوم که برخی روابط وجود دارد اما چون طرز کار من متفاوت است، خیلی به جریان مافیا و سفارش تیتراژخوانی و به قول برخی پول دادن و پول گرفتن برنخورده‌ام.
صفری درباره همکاری خود با رضا یزدانی گفت: اینجا همه‌چیز حرفه‌ای است و قراردادی هم که بسته شد در حد و اندازه قیمت متعادل و تولید یک «قطعه موسیقی» است. البته که صداوسیما نیز نرخ مشخصی برای تیتراژ و بکارگیری خواننده دارد اما معمولش این است که در اندازه ساخت یک قطعه در فضای موسیقی باشد.
وی با این حال تأکید کرد: نمی‌توان دقیقا گفت چه رقمی؟ چرا که تفاوت میان خواننده بسیار است؛ یکی محسن چاوشی و رضا یزدانی است و به قولی یکی هم ممکن است پسرخاله منِ تهیه‌کننده باشد! ولی خب معیار حرفه‌ای در «خانه امن» رعایت شد و صدای خواننده خوبی هم روی سریال نشسته است.
تهیه‌کننده «خانه امن» در عین حال اذعان داشت: سفارش تیتراژ و همکاری با خواننده کاربلد، جدای از روابط و مافیا و نرخ تعیینی، بالاخره به توان و به قول معروف هنر تهیه‌کننده نیز برمی‌گردد که بتواند با چه کسی ارتباط بگیرد و با قیمت متعادل، کار خوبی را هم در تیتراژ تحویل بگیرد.

گفتنی است، رضا یزدانی از سال ۱۳۷۷ فعالیت‌های خود را به صورت جدی آغاز کرد، وی برای تئاتر «دادگاه جنجال‌برانگیز» آهنگسازی و خوانندگی انجام داد، و همچنین آهنگسازی و خوانندگی تئاتر «اگر باران بخواهد» را در سال ۱۳۷۸ انجام داد.

رضا یزدانی اولین آلبوم خود را به نام «شهر دل» در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد. او در سال ۱۳۸۹ در فیلم سینمایی بوی گندم به کارگردانی محمدرضا خاکی حضور داشت و ترانه‌ای به نام خلیج فارس برای این فیلم سینمایی خواند. وی در سال ۱۳۹۲ خوانندگی تیتراژ فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی را بر عهده داشت.

رضا یزدانی ترانهٔ «وطن یعنی» را برای تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، در بهار سال ۱۳۹۳ منتشر کرد. او همچنین در مرداد ۱۳۹۴ در کنسرت «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» به رهبری بهزاد عبدی به خوانندگی پرداخت. او در سال ۱۳۹۶ خوانندگی نمایش «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» (به همراه احسان کرمی و هانا کامکار) به کارگردانی محمد رحمانیان را بر عهده داشت.

او برندهٔ جایزهٔ جشن سالانه موسیقی ما برای آلبوم «دوئل در آینه» به عنوان «بهترین آلبوم پاپ راک» در سال ۱۳۹۵ و انتخاب مردمی در سال ۱۳۹۶ شد.

وی بازی در فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی را در سال ۱۳۹۶ تجربه نمود. او در سال ۱۳۹۷ در تئاتر «چند مسافر» به کارگردانی محمد رحمانیان به خوانندگی پرداخت. او در همین سال در فیلم سینمایی سوفی و دیوانه به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی کرم‌پور، بازی و خوانندگی کرد. وی در ماه رمضان سال ۱۳۹۸ نیز در سریال تلویزیونی «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان به خوانندگی و ایفای نقش پرداخت. او همچنین در تابستان سال ۱۳۹۸ در تئاتر «عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی، بازیگری و خوانندگی نمود.

رضا یزدانی در بیستمین جشن حافظ سال ۱۳۹۹ برندهٔ تندیس حافظ بهترین تیتراژ سریال و فیلم برای تیتراژ سریال از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان با قطعه‌ای به نام «عشقت» شد. رضا یزدانی این تندیس را برای چهارمین بار دریافت کرد

منبع: شنو

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ماجرای مافیای تیتژار و رضا یزدانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید