آخرین خبر

لوریس چکناواریان: رهبر مهمان ارکستر ملی هستم نه ثابت

آوای ایرانیان: لوریس چکناواریان در نشست خبری نمایشگاه نقاشی‌های خود گفت: امسال هم به عنوان رهبر مهمان در ارکستر ملی حضور دارم و هیچگاه قبول نخواهم کرد که به عنوان رهبر ثابت در ارکستر حضور یابم زیرا معتقدم رهبر میهمان بودن بهتر است زیرا هر وقت که بخواهم از ارکستر کناره‌گیری میکنم و کسی نمی‌تواند از ارکستر بیرونم کند.

به گزارش آوای ایرانیان،  لوریس چکناواریان در نشست خبری نمایشگاه نقاشی‌های خود با عنوان “موسیقی روی بوم” که ساعتی پیش در تالار استاد امیرخانی خانه‌ هنرمندان ایران برگزار شد، در خصوص نمایشگاه خود گفت: نخستین نمایشگاه نقاشی من سال ها پیش در گالری شیرین و دومین نمایشگاه نیز در لس آنجلس آمریکا برپا شد که در حال حاضر هم سومین نمایشگاه نقاشی خود را با همکاری خانه هنرمندان ایران در این مرکز برپا کرده ام.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ اثر از تابلوهایم در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت و در خصوص انگیزه های خود برای نقاشی حرفه ای باید بگویم همیشه علاقه مند بوده ام بین دو  حوزه موسیقی و نقاشی ارتباطی زیبا و دوسویه برقرار کنم که بشود در قالب آن رنگ سازها و ملودی ها را نیز در بوم نقاشی بیاورم.

چکناواریان ادامه داد: از آنجا که معتقدم حوزه های مختلف هنر ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارد، باید بگویم بنده شعر و داستان کوتاه هم می نویسم و امیدوارم تا مهرماه جاری قسمتی از این اشعار و داستان های خود را منتشر  کنم.

وی افزود: البته در ذهنم است که بزودی در فیلم و یا تئاتری به ایفای نقش بپردازم و از سویی دیگر همیشه دوست دارم به سایر هنرها نیز نزدیکتر شوم و بیشتر یاد گیرم و اگر میبینید این بار سوی نقاشی آمده ام زیاد تعحب نکنید زیرا جالب است بدانید که من از دوران کودکی عاشق سینما بوده ام و به نوعی باید بگویم با سینما بزرگ شده ام و در واقع همیشه دوست داشتم کارگردان بزرگی در سینما شوم، اما شرایط به کلی دچار دگرگونی شد و من با عشق و علاقه خودم به موسیقی پرداختم.

چکناواریان در ادامه در خصوص تابلوهای نقاشی خود گفت: باید بگویم هیچ کدام از نقاشی‌های من فروشی نخواهد بود زیرا هیچگاه برای کسب درآمد نقاشی نمیکش مولی اگر یک نهادی تمایل داشته باشد که تمامی آثارم را یک جا به عرضه نمایش بگذارد آن وقت با طرف مقابل  وارد مذاکره خواهم شد.

 وی ادامه داد: قطعا کار اصلی من نقاشی نیست، اما جالب است برایتان بگویم در همین مدت هم به نقاشی حرفه ای علاقه مند شده ام بیش از ۱۰۰ تابلو نقاشی کردم و بعد از اینکه این تابلوها را به سرانجام رساندم در  فکرم این ذهنیت پرورش یافت که به مسئولین خانه هنرمندان ایران  این پیشنهاد بدهم که اگر برایشان امکان دارد نمایشگاهی از آثار من را برپا کنند و خانه هنرمندان هم در این خصوص همکاری خوبی با من داشت و هم مطمئنم با تماشای این تابلوها مخاطب می تواند در ذهن خود موسیقی مورد علاقه خود را بشنود و این همان موضوعی است که بسیار به آن علاقه مند بوده و همیشه خواهم بود .

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن فصل بهار به هنرمندان این سرزمین گفت: بنده به عنوان یک هنرمند وظیفه خود میدانم که همواره در راستای شاد بودن مردم خود تلاش کنم به طوری که در ایام سال نو حاضر بودم به خاطر شادی مردم در لباس حاجی فیروز ، ارکستر موسیقی ملی را رهبری کنم که متاسفانه این اتفاق میشر نشد.

این رهبر ارکستر در پایان این نشست در خصوص نحوه فعالیت خود در ارکستر ملی با بیان این موضوع که هیج قراردادی با بنیاد رودکی ندارد، گفت: امسال هم به عنوان رهبر مهمان در ارکستر ملی حضور دارم و هیچگاه قبول نخواهم کرد که به عنوان رهبر ثابت در ارکستر حضور یابم زیرا معتقدم رهبر میهمان بودن بهتر است زیرا هر وقت که بخواهم از ارکستر کناره‌گیری میکنم و کسی نمی‌تواند از ارکستر بیرونم کند.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “لوریس چکناواریان: رهبر مهمان ارکستر ملی هستم نه ثابت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید