آخرین خبر

اولین کنسرت موسیقی تئاتر ایران برگزار شد/ این اجراها متفاوت است

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران اولین کنسرت موسیقی تئاتر را در سالن جوانمرد عمارت خانه تئاتر برگزار ‌کرد.

در ابتدای این برنامه سعید ذهنی رئیس هیات مدیره این انجمن که اجرای برنامه را برعهده داشت، توضیح مختصری درباره چرایی برگزاری این کنسرت داد و تفاوت‌های میان این برنامه و کنسرت – نمایش و موسیقی- تئاتر را برشمرد و گفت: در این کنسرت که ما اصرار داریم برای اولین بار به اجرا می‌رسد، تاکید ما بر اجرای آثار موسیقی اوریجینالی است که منحصرا برای تئاتر ساخته شده اند. ما در نظر داریم اجرای چنین کنسرت‌هایی تداوم داشته باشد. چرا که انجمن موسیقی تئاتر قصد دارد چنین برنامه‌هایی را به صورت ماهیانه اجرا کند و هدف آن ترویج و اعتلای موسیقی تئاتر است.

در ادامه برنامه، ذهنی گروه اولی را که به اجرای برنامه می‌پرداخت، معرفی کرد و امجد ابراهیمی سرپرست این گروه درباره قطعاتی که اجرا می‌شدند، توضیحاتی داد. این بخش اختصاص به اجرای آثاری از زنده‌یاد ابراهیم اثباتی داشت.

در بخش اول برنامه آثاری از زنده یاد ابراهیم اثباتی رئیس سابق انجمن توسط گروه وصل یار با خوانندگی مصطفی محمودی و مشاوره و تنظیم حامد ابراهیمی اجرا شد. در این اجرا رزماری عیسی پور (سوپرانو)، ریچارد عیسی پور ( تنور)، حامد ابراهیمی (کمانچه)، حسین قاسم زاده (نی، سنتور)، امجد ابراهیمی (دف، تاس)، سحر صفاری (تمبک، بندیر، دف)، تارخ ابراهیمی (تنبور، بم تار) به هنرآفرینی پرداختند.

در بخش دوم برنامه، ذهنی توضیحاتی درباره انواع موسیقی دراماتیک ایراد کرد. این بخش برنامه به صورت کاملا متفاوت به لحاظ ساختاری با سازهای الکترونیک و همراهی دیجیریدو و پرکاشن با نگرش تجربی به اجرا درآمد.

فرشاد فزونی آهنگساز تئاتر درباره این بخش گفت: این موسیقی شما را به سفری ۲۴ ساعته می‌برد، سفری که در واقع موزیکال است.

این بخش از برنامه با اجرای موسیقی الکترونیک به همراه طراحی نوری متفاوت به اجرا درآمد.

در بخش دوم برنامه فرشاد فزونی آهنگساز تئاتر به همراه ژوبین عسگریه (نوازنده دیجیریدو) به اجرای موسیقی الکترونیک در قالب موسیقی اکسپریمنتال پرداخت.

در پایان برنامه با دعوت از ایرج راد رئیس هیات مدیره خانه تئاتر تقدیرنامه‌های انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران به دست‌اندرکاران اجرایی این برنامه اهدا شد.

ایرج راد، وارتان ساهاکیان، علی جعفری پویان، بهرام حنفی، مژده طباطبایی، اصغر همت، کاظم هژیرآزاد، مجید قناد، رضا دادویی، سیامک زمردی، آرام محضری، رهام شیراز، مسعود رجبی، بهزاد داوودی‌جاه، ساسان حاجی‌سقطی و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی تئاتر حاضران در این مراسم بودند.

عوامل اجرای این برنامه مجری طرح: سعید ذهنی، دبیر اجرایی: شروین عباسی، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، صدابردار: علی پیروزی، طراح نور: مهران زاغری، مسئول روابط عمومی و هماهنگی: احسان تارخ، عکاس: مارال خندان، فیلمبردار: انسیه المعی، همکاران صحنه: علی المعی، محمد رضایی، مهدی (سپهر) رضایی، داریوش برقی، سلمان ذنوبی و ‌نسترن پاکدامن بودند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اولین کنسرت موسیقی تئاتر ایران برگزار شد/ این اجراها متفاوت است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید