آخرین خبر

آلبوم «بازشنودی از نی دوره قاجار» منتشر شد

آلبوم «بازشنودی از نی دوره قاجار» نتیجه پژوهش و بازسازی و اجرای زمان خیری منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش آوای ایرانیان، آلبوم «بازشنودی از نی دوره قاجار» نتیجه پژوهش و بازسازی و اجرای زمان خیری است. همچنین محمدرضا شرایلی در این آلبوم به نوازندگی تنبک پرداخته است.

این مجموعه شامل چهارده قطعه بی‌کلام بازنوازی از قطعات نواخته‌شده صفدرخان و نایب ‌اسدالله با همراهی آواز آقاحسین تعزیه‌خوان و علی‌خان نایب السلطنه است.

محمدرضا شرایلی درباره این اثر می‌گوید: «هدف اصلی این مجموعه بیش از آنکه صرفا نشر مجدد نواخته‌های پیشینیان یا اجرای مجددی نعل‌بیاه‌نعل از صفحات قاجاری باشد، گوش‌آشنا کردن کارگان به‌جامانده از نی‌نوازی دوره قاجار برای نوازندگان و هنرجویان امروزی است که گاه غرق شدن در مسائل روز موسیقی باعث شده حتی نمونه‌ای از این صفحات را نیز نشنوند یا مورد مداقه قرار ندهند».

آواز ماهور، آواز بیات ترک داخل ماهور، آواز بیات ترکی، تصنیف بار فراق دوستان، آواز بیات اصفهان تصنیف کردی، آواز دشتی تصنیف گیلک با رنگ، آواز بیات کرد و تصنیف، آواز ابوایتام و تصنیف عیشم مانده (مدام) است، آواز بیداد تصنیف مژده به بلبل دهید، آواز گیلانی، آواز غم انگیز کوجه اصفهان تصنیف کار و عمل، آواز همایون لیل و مجنون با رنگ، آواز روح الارواح با تصنیف با رنگ، آواز دوگاه با رنگ، آواز عراق با تصنیف آن و رنگ نام قطعات این آلبوم موسیقی هستند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم «بازشنودی از نی دوره قاجار» منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید