آخرین خبر

شکست بزرگ داور “عصر جدید” + عکس

اکران سینماها در حالی این هفته هم پیگیری شد که به واسطه تعطیلی میان هفته، فروش به شدت افت کرده بود، با این حال فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی برای دومین هفته متوالی بیشترین میزان فروش را از آن خود کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، هفته پایانی مرداد نمایش فیلم‌های روی پرده با میزبانی از یک فیلم جدید ادامه پیدا کرد، همچنین «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی برای دومین هفته متوالی بیشترین میزان فروش را از آن خود کرد.

 فیلم سینمایی «روسی» به کارگردانی امیرحسین ثقفی هم در این هفته به جمع آثار روی پرده افزوده شد تا وارد رقابت جذاب اکران شود.

تکرار افت جدی فروش

در این هفته فروش سینمای ایران همچون روال هفته‌های پیش با کاهش محسوسی همراه شد و به نظر می رسد که فیلم های روی پرده در جذب مخاطبان سینما ناتوانند، البته تاثیر تعطیلی‌های میان هفته را هم نباید نادیده گرفت.

سینمای ایران در این هفته سه میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان فروش داشت که در مقایسه با هفته گذشته حدود ۷۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است. سهم تهران از این میزان فروش دو میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان بود. همچنین ۲۹۱ هزار و ۲۷۱ نفر به تماشای فیلم های روی پرده نشستند که ۱۴۵ هزار و ۱۵۰ نفر آن ها اهل تهران بودند.

روسی با حال و هوایی متفاوت روی پرده

«روسی» تازه ترین فیلم چرخه اکران سینماهاست، فیلمی با بازی طناز طباطبایی، امیر آقایی، صابر ابر، میلا کی مرام و…

این فیلم داستانی عاشقانه را روایت می کند که در پایان به یک تراژدی ختم می‌شود. فضای خاصی که در تیزر این فیلم مشاهده شد و حضور بازیگرانی مطرح نوید این را می دهد که «روسی» پتانسیل موفقیت در گیشه سینماها را دارد. حال باید دید که مخاطبان و علاقه‌مندان این حوزه هم چنین طرز تفکری دارند یا خیر؟

با تمام این تفاسیر و تا اینجای کار، «روسی» در دو روز نخستی که روی پرده رفته ۶۳ میلیون تومان فروش داشته است که مطمئنا میزان قابل قبولی نیست اما هنوز برای قضاوت زود است.

ایده اصلی در صدر ماندگار شد

فیلم «ایده اصلی» برای دومین هفته پیاپی توانست بیشترین میزان فروش هفتگی را نصیب خود کند، فیلم موگویی در حالی از پس «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار برآمد که فروش سینما در این دو هفته به شکل جدی افت کرده است.

این فیلم در این هفته کورد فروش ۵۳۶ میلیون و ۷۱۹ هزار تومانی را به نام خود ثبت کرد و توانست ۳۷ هزار و ۶۹۴ نفر را راهی سالن های سینما کند.

فروش کلی «ایده اصلی» هم میلیاردی شد و به یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان رسید.

بهرام رادان، هانیه توسلی، مریلا زارعی، مهرداد صدیقیان و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی «ایده اصلی» را تشکیل می‌دهند، چهره‌هایی که دارای محبوبیت قابل قبولی میان مخاطبان سینما هستند.

تگزاس همچنان پرفروش، قسم اوج گرفت

در این هفته ترکیب فیلم از نظر میزان فروش تغییر چندانی نداشت، «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی بار دیگر دومین فیلم پرفروش هفته شد، همچنین «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده توانست فروش خوبی را تجربه کرد.

«تگزاس ۲» این هفته ۴۴۵ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان فروش داشت تا مجموع فروش خود را به ۲۴ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان برساند، اتفاقی که می تواند خطری جدی برای سازندگان «متری شیش و نیم» به حساب بیاید چرا که با کم شدن فاصله عنوان پرفروش ترین فیلم سال ۹۸ که در اختیارشان قرار دارد به خطر می افتد.

«قسم» هم به نسبت فروشی که در این هفته فیلم ها تجربه کردند، عملکرد قابل قبولی داشت و توانست ۴۰۸ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان بفروشد که در شرایط کاهشی فروش سینما میزان قابل توجهی است

فیلم تنابنده که از بازی مهناز افشار، سعید آقاخانی و حسن پورشیرازی بهره برده است، از ابتدای اکران تا به امروز یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان فروخته است.

جانان همچنان ناکام، قصر شیرین به ثبات رسید

فارغ از فیلم های صدر گیشه، سری به قعر جدول فروش بزنیم جایی که فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان حضور دارد، فیلمی با بازی امین حیایی که از تقریبا به تازگی روی پرده رفته است اما نتوانسته آنطور که باید مورد توجه علاقه مندان و مخاطبان قرار بگیرد.

«جانان» در این هفته ۷۹ میلیون و ۲۵۴ هزار تومان فروخت تا فروش کلی خود را به ۱۸۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان برساند.

«قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی از آن دست فیلم های روی پرده است که در چند هفته اخیر ثبات قابل قبولی را در اکران حفظ و به فروش نسبی رضایت بخشی دست پیدا کرده است.

فیلم میرکریمی با فروش ۳۶۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومانی توانست فروش کلی خود را به دو میلیارد و ۴۲۰ هزار تومان برساند.

و در نهایت «شبی که ماه کامل شد» هم در این هفته عملکردی مانند گذشته داشت و به فروش ۳۸۶ میلیون و ۲۰۷ هزار تومانی دست پیدا کرد تا در فروش کلی به ۱۷ میلیارد و ۶۲۸ هزار تومان برسد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شکست بزرگ داور “عصر جدید” + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید