آخرین خبر

نکوداشت همایون خرم در پایتخت برگزار می‌شود

نکوداشت همایون خرم در پایتخت برگزار می‌شود

گزارش آوای ایرانیان، آئین نکوداشت هشتاد و نهمین زادروز مرحوم استاد همایون خرم نوازنده نامدار ویولن و آهنگساز در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، میلاد کیایی، علیرضا پورامید، جواد بطحایی، هاشم احمدوند، بابک شهرکی، درشن آنند، رضا مهدوی، رضا خرم و فریبرز جعفری در این برنامه حضور خواهند داشت.

سخنرانی و پخش کلیپ قطعاتی ماندگار از آثار استاد خرم در کنار پیشکسوتان و اهالی موسیقی از دیگر بخش‌های این نکوداشت است.

همایون خرم نوازنده نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگساز متولد سال ۱۳۰۹ در بوشهر، در سن ۱۰-۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت.
وی ۱۴ سالگی در رادیو اجرا داشت و در برنامه گلها به عنوان آهنگساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشت.

استاد خرم تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد و دارای مدرک درجه یک هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور بود، وی علاوه بر تسلط در نوازندگی و بداهه نوازی، آهنگسازی خلاق و کم نظیر و تسلط به ظرایف نظری و تئوریک موسیقی ایرانی پژوهشگری با ارزش و محققی ممتاز به شمار می‌رفت.

علاقه‌مندان برای حضور در آیین نکوداشت استاد خرم می‌توانند چهارشنبه ۶ شهریور ساعت ۱۸ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نکوداشت همایون خرم در پایتخت برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید