آخرین خبر

«قندپهلو» بین المللی می‌شود/ ساخت فصل جدید با حضور شاعران همسایه

مدیر شبکه آموزش سیما از برگزاری رقابت بازگشت مسابقات «قندپهلو» میان شاعران فارسی زبان و فارسی گوی عضو دفتر فرهنگی سازمان همکاری های اکو بعد از ماه محرم و صفر خبر داد.

«قندپهلو» بین المللی می‌شود/ ساخت فصل جدید با حضور شاعران همسایه

به گزارش آوای ایرانیان، «مسعود احمدی‌افزادی» گفت: همزمان با بازپخش فصل بین المللی مسابقه  ادبی قند پهلو از شبکه آموزش سیما که پیش از این با حضور شاعران طنزپرداز تاجیکستان، افغانستان و ایران به میزبانی کشورمان تولید و پخش شده بود، رقابت بازگشت این مسابقات میان شاعران فارسی زبان و فارسی‌گوی عضو دفتر فرهنگی سازمان همکاری‌های اکو بعد از ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رایزنی‌های مورد نیاز جهت برگزاری این مسابقات در یکی از کشورهای فارسی زبان آغاز شده و به زودی این فصل از قند پهلو وارد پیش تولید شده و جهت پخش از این شبکه تلویزیونی مقابل دوربین خواهد رفت.

 به گفته مدیر شبکه آموزش سیما در فصل جدید قند پهلو ضمن تاکید بر حفظ و ترویج زبان فارسی در قالب طنز منظوم به عنوان هدف اصلی قند پهلو ، ارتقاء مهارت‌های ادبی شاعران شرکت کننده در سرایش قطعات طنز و فکاهه با تاکید بر قوام فنی و حفظ صنایع عروضی مورد توجه اعضاء تحریریه قند پهلو در گزینش و انتخاب شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

برگزاری اولین فصل از  رقابت بین المللی قند پهلو میان شاعران طنزپرداز سه کشور تاجیکستان، افغانستان و ایران  در شبکه آموزش با اقبال اهالی فرهنگ و ادب مواجه شد که در این میان دکتر بهاءالدین خرمشاهی ادیب برجسته کشورمان نیز پیامی را خطاب به عوامل ودست اندرکاران قند پهلو جهت قدردانی منتشر ساخت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«قندپهلو» بین المللی می‌شود/ ساخت فصل جدید با حضور شاعران همسایه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید