آخرین خبر

«صلح را باید از کودکی آموخت» به زمستان رسید

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آثار نمایشگاه «صلح را باید از کودکی آموخت» که توسط انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک برنامه‌ریزی شده است، با موضوع کلی صلح در قالب «صلح با انسان»، «صلح با طبیعت»، «صلح با حیوانات» و «صلح با جهان» خلق شده‌اند.

هنرمندان دعوت‌شده در این نمایشگاه از میان تصویرگرانی انتخاب شده‌اند که آثار آن‌ها در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) ۲۰۲۰ منتشرشده است. در این فهرست دوسالانه، پدیدآورندگان کتاب کودک توسط شعب ملی دفتر انتخاب شده و در کنگره دوسالانه IBBY معرفی می‌شوند.

هنرمندان شرکت‌کننده در اولین دوره این نمایشگاه از کشورهای روسیه، سوئیس، سوئد، نیوزیلند، اتریش، استونی، استرالیا، دانمارک، برزیل، کانادا، آلمان، اسلواکی، پرو، شیلی و اندونزی برای این نمایشگاه دعوت شده‌اند.

پوستر نمایشگاه براساس یک تصویرسازی از دوشان کالای تصویرگر برجسته اهل جمهوری اسلواکی و برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۱۹۸۸ و توسط عباس خانقلی طراحی شده است.

این نمایشگاه به شکل سالیانه همزمان با روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) بر اساس دعوت از هنرمندان منتخب فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (در سال‌های زوج) و هنرمندان منتخب نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا (در سال‌های فرد) برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره این نمایشگاه از تاریخ ۳ تا ۷ مهر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به آدرس تهران، خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی خانه هنرمندان ایران، گالری زمستان برقرار است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«صلح را باید از کودکی آموخت» به زمستان رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید