آخرین خبر

آنچه در جشنواره فیلم ونیز می‌گذرد

آنچه در جشنواره فیلم ونیز می‌گذرد

نمایشگاهی برای فرهنگسازی خرید عکس

به گزارش آوای ایرانیان، هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز در حالی در اوج فعالیت قرار دارد که اخبار مختلفی از آن به گوش می‌رسد.

جشنواره فیلم ونیز قدیمی ترین فستیوال فیلم جهان که از ۲۸ اوت (۶ شهریور) آغاز شده و تا ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) ادامه دارد، ستارگانی از سراسر جهان را برای تماشای جدیدترین فیلم ها روانه ایتالیا کرده است.

سلبریتی ها با لباس هایی دلفریب و پرزرق و برق، بر فرش قرمز این جشنواره، پای نهاده اند.

براساس اعلام گزارش رسانه های غربی، این جشنواره با جنجال هایی نیز همراه بوده که یکی از این موارد به «رومن پولانسکی» کارگردان لهستانی – فرانسوی مربوط است که به رغم بحث و جدل های بسیار در مورد حضورش در این جشنواره، فیلم جدید او برای اولین بار در ونیز به نمایش درآمد.

پولانسکی که به دلیل اعتراف به رسوایی اخلاقی، در آمریکا تحت تعقیب است، در  این مراسم حضور نیافته است.

پولانسکی اتهام وارده به خود مبنی بر ارتباط جنسی با یک دختر ۱۳ ساله در لس آنجلس در سال ۱۹۷۷ را پذیرفته، اما از آمریکا گریخته است. وی همچنین با اتهام های بیشتر جنسی مواجه است.

وی به دلیل انعقاد پیمان استرداد مجرمان بین ایتالیا و آمریکا، از شرکت در مراسم فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز خودداری کرده است.

اما اهدای جایزه شیر طلایی جشنواره  ونیز به «پدرو آلمودوار» (Pedro Almodovar)  فیلم ساز اسپانیایی از جمله  موارد خبرساز این جشنواره بود.

این برنده ۶۹ ساله اسکار با فیلم هایی چون «با او حرف بزن»، «برگشت» و «درد و افتخار»، به خوبی شناخته می شود.

آلمودوار که به طور معمول با هنرپیشگانی چون «آنتونیو باندراس» و «پنه لوپه کروز» همکاری می کند، جوایز بزرگ سینمایی از جمله اسکار را به خاطر فیلم هایش از آن خود کرده است.

در همین حال، اولین نمایش جهانی فیلم «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس» در جشنواره فیلم ونیز با تحسین گسترده منتقدان و تشویق ایستاده حاضران در سالن همراه شد.

این فیلم بخشی از دنیای دی سی کامیکس است که بدون حضور بتمن و شخصیت های دیگر، فیلمی مستقل به عنوان ماجرایی اصلی محسوب می شود.

داستان فیلم در مورد شخصیت بی عرضه و مشکل داری است که تبدیل به یک دلقک پوچ گرای خشن می شود.

فیلم جوکر پس از جشنواره فیلم ونیز، در جشنواره فیلم تورنتو نیز به نمایش گذاشته می شود.

جشنواره فیلم ونیز، به عنوان قدیمی ترین جشنواره سینمایی و یکی از سه جشنواره مهم اروپایی در کنار جشنواره فیلم کن فرانسه و برلین آلمان، اواخر تابستان هر سال میزبان علاقمندان است.

فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید روستایی با هنرنمایی پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در بخش رقابتی افق های این جشنواره پذیرفته شده و باید با ۱۷ فیلم دیگر از جمله فیلم حوا، مریم، عایشه ساخته صحرا کریمی فیلمساز افغان و رئیس افغان فیلم در این جشنواره رقابت کند.

این جشنواره که از سال ۱۹۳۲ توسط بنیاد ونیز ایتالیا آغاز به کار کرد بخشی از دوسالانه ونیز است که توسط شورای شهر ونیز در سال ۱۸۹۳ بنیاد گذاشته شد و برگزاری آن هر ساله اواخر تابستان، رسیدن فصل پاییز و دیگر جشنواره های سینمایی را نوید می دهد.

جوایز این جشنواره شامل شیر طلایی و نقره ای دو فیلم برتر، جایزه ویژه هیات داوران، جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن و جایزه بخش افق ها که از شصت و هفتمین دوره به جشنواره اضافه شده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آنچه در جشنواره فیلم ونیز می‌گذرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید