آخرین خبر

زمان شرکت در مهرواره «بچه‌های اربعین» تمدید شد

به گزارش  آوای ایرانیان زمان شرکت در مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی بچه‌های اربعین توسط ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۲۲ مهر تمدید شد. این‌مهلت پیش‌تر تا ۲۶ شهریور اعلام شده بود.

این مهرواره با هدف ساماندهی و اعتلای مهرواره‌های استانی ویژه کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

یکی از گردهمایی‌های بزرگ شیعیان، راهپیمایی عظیم اربعین است که هر ساله از مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلا با هدف تکریم واقعه جانگداز عاشورا و زیارت مرقد سالار شهیدان برگزار می‌شود. کودکان و نوجوانان همواره در این سفر معنوی همگام و همراه بزرگترها بوده‌اند و قداست و صمیمیت خاصی به آن بخشیده‌اند.

به همین منظور ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با ارادت به سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان مهرواره‌ی فرهنگی، هنری و ادبی «بچه‌های اربعین» را برگزار می‌کند.

بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان برای آگاهی‌بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا و به‌ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان، به تصویر کشیدن آئین عاشورایی و سنت‌های عزاداری اربعین در هر گوشه از مرز و بوم ایران و فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین (ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این مهرواره به شمار می‌رود.

همچنین راهپیمایی روز اربعین، آئین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین (ع) محورهای موضوعی این فراخوان محسوب می‌شود.

مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی بچه‌های اربعین در بخش‌های فرهنگی (ویدئو پادکست، قصه‌گویی)، هنری (نقاشی، عکاسی) و ادبی (داستان کوتاه، شعر و سفرنامه‌نویسی) برگزار می‌شود.

گروه سنی شرکت‌کنندگان بخش فرهنگی ۱۲ تا ۱۷ سال (نونگاه و نوجوان) هستند. در بخش هنری گروه‌های سنی ۷ و ۸ سال (نوخوان)، ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) می‌توانند شرکت کنند. بخش ادبی نیز با گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) برگزار می‌شود.

نشانی دبیرخانه بخش فرهنگی برای ارسال آثار فرهنگی استان کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. قصه‌گویی، ویدئو پادکست از طریق نشانی https://kerman.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

نشانی دبیرخانه بخش هنری برای ارسال آثار هنری نقاشی استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان آزادی، چهار راه لاله، خیابان لاله، بلوار فروردین، پشت کتابخانه مرکزی، دبیرخانه‌ی مهرواره «بچه‌های اربعین» است. آثار عکاسی از طریق نشانی https://asharghi.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

نشانی دبیرخانه بخش ادبی برای ارسال آثار ادبی استان ایلام، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. آثار شعر، داستان کوتاه و سفرنامه از طریق نشانی https://ilam.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این مهرواره تا شنبه ۲۲ مهر فرصت دارند آثار خود را به نشانی‌های اعلام شده ارسال کنند. پیش‌تر مهلت شرکت در این مهرواره ۲۶ شهریور اعلام شده بود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “زمان شرکت در مهرواره «بچه‌های اربعین» تمدید شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید