آخرین خبر

«عروس فلسطین» در روز ششم/ «خون» در جشنواره تئاتر فجر

به گزارش آوای ایرانیان چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز جمعه ۶ بهمن، ششمین روز برگزاری خود را سپری می‌کند. در این روز ۱۲ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۰ اثر در بخش خیابانی جشنواره چهل و دوم اجرا می‌شوند.

یک اثر در بخش هویت ملی

تالار وحدت در ششمین روز جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی از تهران است که با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

۵ اثر در بخش مسابقه تئاتر ایران

روز جمعه ۶ بهمن، نمایش‌های «دموکراسی با طعم همبرگر» به کارگردانی حامد شفیع‌خواه از تهران با مدت‌زمان ۷۵ دقیقه، ساعت ۱۶ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، «انگشتر و چاه» به کارگردانی احسان جانمی از اصفهان با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه، «دل‌لرزه» به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری از یزد با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در سالن قشقایی تئاتر شهر و «آوینیون» به کارگردانی حسن معینی از تهران با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، ساعت ۱۶ در سایه سایه مجموعه، همچنین «ما هم مردمی بودیم» به کارگردانی احسان ملکی از کوهدشت با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، ساعت ۱۶ در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر، اجرا می‌شوند.

۳ اثر در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی

مرکز تئاتر مولوی در ششمین روز از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، میزبان نمایش‌های «دایره» به کارگردانی رضا عرفانی از دانشگاه آموزش عالی نبی‌اکرم (ص) تبریز با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ و «خون» به کارگردانی حسین قاسمی‌هنر از دانشگاه هنر تهران با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ می‌شود. همچنین نمایش «لیلی و قاب خالی» به کارگردانی ویدا موسوی از دانشگاه آزاد با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

۱ اثر در بخش غزه

نمایش «عروس فلسطین» به کارگردانی مصطفی بوعذار از اهواز با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰، در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

۲ اثر در بخش فراگیر

روز جمعه ۶ بهمن، نمایش‌های «خرده شوخی‌های زناشویی» به کارگردانی محمد سایبانی از بندرعباس با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، ساعت ۱۵ در تالار هنر و «احساس آهنی» به کارگردانی آرزو جعفری از کرمان با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه، ساعت ۱۷ در سالن جمیله شیخی تالار محراب اجرا می‌شوند.

۱۰ نمایش در بخش خیابانی

در ششمین روز از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پهنه رودکی ساعت ۱۶ میزبان نمایش «خاطرات یک مرده‌شور» به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، ساعت ۱۶:۳۰ میزبان نمایش «زمین شماره ایکس» به کارگردانی علیرضا شمس از اصفهان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۷ میزبان نمایش «ماریتا» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه و ساعت ۱۸ میزبان نمایش «آبها مربانند» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه می‌شود.

سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر نیز ساعت ۱۶:۳۰ پذیرای نمایش «لبخند با طعم ماسک» به کارگردانی محسن مسعودی‌فر از نیشابور با مدت‌زمان ۱۵ دقیقه است.

همچنین نمایش‌های «بند ۶» به کارگردانی ملاد جباری مولانا از تهران با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه، ساعت ۱۹:۳۰ در موزه عبرت، «یادگاری» به کارگردانی احسان بحرینی از جیرفت با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۱ در متروی تئاتر شهر، «انفال» به کارگردانی کژال راستبین از مریوان با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه، ساعت ۱۱ در متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج)، «زمین شماره ایکس» به کارگردانی علیرضا شمس از اصفهان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۱ در فرهنگسرای رازی و «یک آبادی عشق» به کارگردانی شهریار صادق‌حسنی از لاهیجان با مدت‌زمان ۲۲ دقیقه، ساعت ۱۶ در برج آزادی اجرا می‌شوند.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن، با دبیری مهدی حامدسقایان در حال برگزاری است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«عروس فلسطین» در روز ششم/ «خون» در جشنواره تئاتر فجر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید