آخرین خبر

اپرای حلاج بعد از ایام سوگواری ادامه می‌یابد

اپرای حلاج همای بعد از ۸۲ شب اجرای متوالی و میزبانی از ٨٢ هزار مخاطب، از آبان ماه مجددا در شهرهای دیگر ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش آوای ایرانیان، اپرا حلاج همای بعد از اتمام ماه‌های محرم و صفر ادامه اجراها در شهرهای ایران شامل مازندران و آذربایجان و بوشهر و کرمان، جنوب کشور و… ادامه خواهد یافت.

پنجاه و دومین اجرای «اپرای حلاج» به نویسندگی، آهنگسازی و خوانندگی پرواز همای، از شامگاه سه‌شنبه یکم مردادماه در محوطه حیات هنر مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران به مدت ۲۴ روز متوالی به همت موسسه «آوای هنر» برگزار شد.

همای در طی یک سال گذشته این اپرا را در مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد، تالار وحدت، سالن ایرانیان و همچنین در شهرهای تبریز، رشت و شیراز به روی صحنه برده است و هربار این اجرا به دلیل استقبال بارها تمدید شده است.

علاوه بر پرواز همای و محمدحسین صفری که منصور حلاج و شبلی را ایفا کردند، بازیگران دیگری از جمله بهزاد جاودان‌فرد، بهزاد ابراهیمی، بهادر فاضل، آصف جاودان‌فرد، مهرداد آبجار، حسین زیادخان‌پور، شهریار همای، لاله کریمی، پارمیدا تاجیک، نگار فاضل‌مطلق، جیران باریکانی و پروانه چراغعلی در این اجرا به ایفای نقش پرداختند.

ضمن اینکه بهزاد جاودان‌فرد نیز طراحی حرکات را برعهده داشت.

پاشا هنجنی (مایستر ارکستر و نوازنده نی)، سعید فهیمی (نی دوم)، محمود نوذری (سنتور)، میلاد علیپور (تار)، مسلم علیپور (کمانچه)، فرشاد رستمی (کمانچه آلتو)، سعید بهرامی (عود)، اسفندیار شاهمیر (دف)، میرامیر میری (دف)، حمیدرضا یوسفی (تمبک و جیم بی) و سپیده ابراهیم‌نژاد (سوپرانو همخوان) اعضای ارکستر این اجرا را تشکیل می‌دهند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اپرای حلاج بعد از ایام سوگواری ادامه می‌یابد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید