آخرین خبر

«مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» در اعتماد جان می‌گیرد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، گالری اعتماد از روز ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱ میزبان نمایشگاه مجسمه و نقاشی حمزه فرهادی با عنوان «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» خواهد شد. حمزه فرهادی در این نمایشگاه مجموعه آثاری به مراتب مدرن تر از گذشته اما همچنان متأثر از اقلیم خوزستان خلق کرده و به نمایش گذاشته است.

حمزه فرهادی متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموخته نقاشی از دانشکده هنر و معماری است. او تاپیش از این نمایشگاه، هفت نمایشگاه انفرادی دیگر داشته و در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی، آرت فر و رویداد هنری داخلی و خارجی حضور داشته است. او همچنین به عنوان نمایشگاه‌گردان نمایشگاه‌های بسیاری برپا کرده و یکی از مشاوران هنری و نمایشگاه‌گردان‌های موزه هنرهای معاصر اهواز بوده است.

در استیتمنت نمایشگاه «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» آمده است: «یکم / صدایی دور، دورتر… ازلی / گوش بسپار لیلیت / به رأس که در آیی، منزلگاهی است که بر آن وارد شوی./ بی درگاه؛ با چهار دیوار و هزار پنجره. / و از هر پنجره چشم‌سویی ابدی بر هر آنچه هست. / بزم جاریست. خواستنی مهیاست./ و این فاصله‌ایست به همین کوتاهی./ به کوتاهی جهان شاید / ازلی.»

حمزه فرهادی نقاش و مجسمه سازی است که آثارش با جنوب گره خورده است. وی تجربه ده‌ها نمایشگاه گروهی در ایران، آمریکا، فرانسه، کانادا، امارات متحد عربی، ژاپن، کره جنوبی و انگلستان و ده‌ها نمایشگاه گردانی در ایران و نمایشگاه انفرادی در گالری‌های هما، طراحان آزاد، الهه، مهر و موزه هنرهای معاصر اهواز را در کارنامه خود دارد. شاید بتوان گفت در میان هنرمندان تجسمی ایران هیچ‌کس به اندازه او متأثر و متمرکز بر نفت و اقلیم خوزستان دست به خلق اثر هنری نزده باشد و به عنوان منبعی ارزشمند برای الهام در آثارش بهره نبرده باشد.

فرهادی این بار با کمی فاصله ولی همچنان متأثر از بوم خود، دست به خلق مجسمه‌های زده است که در درون آثار نقاشی او نیز هستند و به نوعی می‌توان گفت نمایشگاه اخیر او جسم و جان را توأمان دارد. منظره‌های بدیع از درون نشانه‌ها و نمادهای معماری ایرانی که لیلیت، ایستاده، محو تماشای آن است.

طراح پوستر نمایشگاه «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» ایمان صفایی است.

نمایشگاه مجسمه و نقاشی حمزه فرهادی در گالری اعتماد یک ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ افتتاح و تا ۲۱ تیرماه برای بازدید عموم باز خواهد بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» در اعتماد جان می‌گیرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید