آخرین خبر

درخواست از صداوسیما برای پخش ربنای شجریان

آوای ایرانیان: خانه موسیقی که ریاست شورای عالی آن بر عهده محمدرضا شجریان است با ارسال نامه‌ای به رئیس صدا و سیما از رسانه ملی خواست تا در ماه مبارک رمضان مناجات «مثنوی افشاری» و «ربنا» با صدای محمدرضا شجریان را پخش کند.

به گزارش آوای ایرانیان، خانه موسیقی با ارسال نامه ای به  دکتر عبدالعلی علی عسگری، رئیس صدا و سیما از رسانه ملی خواست تا در ماه مبارک رمضان مناجات و ربنا با صدای محمدرضا شجریان پخش شود.

در این نامه با اشاره به تغییر و تحولات اجتماعی که متعاقب استقرار دولت تدبیر و امید و انتخابات ۷ اسفند ۱۳۹۴ پیش آمده از این رسانه درخواست شده است تا «صدای تاثیرگذار و اثرجاودانه ربنا در ایام ماه مبارک رمضان پخش شود».

در پایان این نامه آمده است که تقاضای نهاد صنفی خانه موسیقی در طول تقاضای میلیون ها هموطنان روزه دار مطرح شده است. مناجات مثنوی افشاری و دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان نزدیک به سی سال از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش شد.

بنابراین گزارش، شورای عالی خانهٔ موسیقی، از هفت عضو تشکیل شده که این اعضا از میان موسیقی‌دانان برجسته، که دست‌کم سی سال سابقهٔ فعالیت در زمینه‌های مختلف موسیقی در ایران داشته و عضو خانهٔ موسیقی باشند، به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی بانتخاب می‌شوند. این شورا، بالاترین مرجع تخصصی و فنی خانهٔ موسیقی است. ریاست شورای عالی خانه موسیقی بر عهده محمدرضا شجریان است. حسین علیزاده نیز دبیر و سخنگوی این شورا بود که سال گذشته از این سمت استعفا کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درخواست از صداوسیما برای پخش ربنای شجریان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید