آخرین خبر

ثبت بیش از ۱۶۰۰ اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

ثبت بیش از ۱۶۰۰ اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

به گزارش آوای ایرانیان، با پایان مهلت ثبت نام در سی‌وششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، یکهزار و ۶۴۸ اثر؛ شامل یکهزار و ۲۱ فیلم کوتاه داستانی، ۲۹۷ فیلم کوتاه مستند، ۱۳۳ فیلم کوتاه پویانمایی و ۱۹۷ فیلم کوتاه تجربی، برای شرکت در این دوره از جشنواره ثبت شد.

بر اساس اعلام روز چهارشنبه روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این جشنواره به دبیری سیدصادق موسوی با هدف تقویت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان جریانی مستقل و اندیشمند در سینمای کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، روز آمد کردن دانش و مهارت‌های سینمایی، تقویت چرخه اقتصادی فیلم کوتاه با ایجاد زمینه‌های بازاریابی داخلی و خارجی و گسترش و جذب مخاطبان فیلم کوتاه ۱۹ تا ۲۴ آبان‌ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

جشنواره بخش های مختلفی شامل سینمای ایران بخش مسابقه و بخش ویژه و بخش بین الملل را دربر می گیرد.

همچنین فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی تولید شده از سال ۱۳۹۷ تاکنون، فیلم‌هایی که در جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان در سال ۹۷ موفق به اخذ جایزه بهترین فیلم و یا بهترین کارگردانی در بخش‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی شده‌اند، مشروط به آن که تاکنون در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش در نیامده باشند مستقیما به بخش مسابقه سینمای ایران راه خواهند یافت.

امسال یک بخش سینما و کتاب نیز با همکاری موسسه خانه کتاب به جشنواره اضافه شده است که جوایز این بخش توسط خانه کتاب تعیین می شود.

بخش سینما و کتاب به منظور رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی و ترویج کتاب، فرهنگ کتاب خوانی در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی تولیدشده با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، اقتباس ادبی، پاس‌داشت، سرگذشت و سرنوشت پدیدآوران، ناشران و کتابفروشان نویسندگان معاصر ایرانی در حوزه ادبیات داستانی و ادبیات کودک و نوجوان تجلیل می کند.

کتاب و کتاب‌خوانی یا اقتباس از یک کتاب می‌تواند محوریت موضوع آثار باشد. اقتباس از ادبیات داستانی معاصر در اولویت قرار دارد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ثبت بیش از ۱۶۰۰ اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید