آخرین خبر

خواننده «آمریکاآمریکا» برای «سردار» می‌خواند/ روایت غرور و انتقام

اسفندیار قره‌باغی خواننده پیشکسوت موسیقی انقلاب با اشاره به اهمیت حفظ عزت و اقتدار سردار سلیمانی در تولید آثار هنری مرتبط با این شهید بزرگوار، از خلق سرودی تازه در این باره خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، اسفندیار قره‌باغی خواننده پیشکسوت موسیقی انقلاب که در کارنامه خود سرود معروف «آمریکا آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» را دارد، درباره ابعاد غیرقانونی حمله تروریستی آمریکا به سرداران بزرگ مقاومت و به شهادت رساندن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: از نظر قوانین حقوق بشر، ورود به کشور سوم حمله نظامی محسوب می‌شود. آمریکا به جای اینکه از ۱۱ هزار کیلومتر آن طرف‌تر به موضوع حضور سردار سلیمانی در عراق ورود می‌کند، در اصل باید از خودش بپرسد که چرا از آن سوی کره خاکی در مسائل ایران و عراق و مراودات این دو کشور دخالت می‌کند؟ و از خود بپرسد که مجوز قانونی و انسانی ترور سرداران مقاومت جهانی و ایجاد چنین فاجعه‌ای را از کجا آورده است؟

وی با اشاره به جایگاه رفیع حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: ترور این شهید بزرگوار احمقانه‌ترین تصمیمی بود که ترامپ اتخاذ کرد، چراکه این اقدام وحشیانه تمام منطقه را به جنگ خواهد کشاند و اگر ایران هوشیار نباشد اتفاقات بدی رخ خواهد داد. به هر حال این آتشی است که در دل ما ایرانی‌ها برپا شده و به حدی است که نخواهیم گذاشت حتی یک آمریکایی در خیابان راحت راه برود.

این خواننده با اشاره به رویکرد آمریکا درباره مسئله حقوق بشر عنوان کرد: برای مشخص شدن رویکرد آمریکا در حوزه حقوق بشر مثال جنگ ویتنام کافی است. وقتی کشوری بمب اتم را در سرزمین ملتی که هیچ سلاحی ندارد منفجر می‌کند، نباید دم از حقوق بشر بزند. شاید منظور آمریکا از «بشر» کسانی از سیاره‌های دیگر است، وگرنه این‌ها بارها ثابت کرده‌اند بویی از حقوق بشر نبرده‌اند. به هر حال جامعه جهانی در واکنش به این ترور به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی کشورهایی که با آمریکا و رژیم صهیونیستی همدست هستند، که اقدام آمریکا را نیز تایید خواهند کرد و دیگری کشورهایی هستند که حتی ممکن است با ما دوستی نداشته باشند، اما انسانی فکر می‌کنند، این نوع جنایت در همه جای دنیا محکوم است.

قره‌باغی ضمن تاکید بر حفظ غرور ملی این شهید بزرگوار در خلق آثار هنری اظهار داشت: من به نوبه خود سرودی را ساخته‌ام که فردا مراحل فیلم‌برداری آن انجام خواهد شد. من به شاعری که زحمت خلق شعر این سرود را می‌کشید و به تمام هنرمندانی که آثاری در ستایش این شهید ارجمند خلق می‌کنند، گفتم و بازهم می‌گویم که در رثای این شهید جایی برای ابراز مظلومیت و ستم‌دیدگی نیست. بلکه باید آثار سرشار از شهامت و رشادت و بزرگی همت این انشان شریف باشد که وقتی این سرود شنیده می‌شود و یا آثار دیگر دیده و شنیده می‌شوند غرور سراسر وجود مردم ایران را فرابگیرد. شهادت آرزوی سردار بزرگ قاسم سلیمانی بوده و خوشا به حال ایشان و ما نباید در آثار هنریمان عجز و لابه کنیم.

وی در پایان گفت: بنده به حضرت آقا و خانواده این بزرگوار و ملت ایران این فاجعه را تسلیت میگویم و از جانب هنرمندان این مملکت نهایت تاسفم را از این فاجعه ابراز می‌کنم و هنر و سواد و شعورمان را در راه سردار سلیمانی بزرگ با تمام وجود اهدا خواهم کرد.

منبع:مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خواننده «آمریکاآمریکا» برای «سردار» می‌خواند/ روایت غرور و انتقام”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید