آخرین خبر

معرفی فیلم‌های بین المللی حاضر در جشنواره «فردا»

جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، در بخش جنبی، میزبان ۹ فیلم‌ خارجی از هشت کشور می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، در بخش بین الملل که خارج از بخش مسابقه و به شکل جنبی برگزار می‌شود، میزبان فیلم‌هایی در قالب انیمیشن، مستند و کوتاه از سایر کشورهاست. در پنجمین دوره از جشنواره فیلم فردا، حدود ۵۰ فیلم با موضوعات علمی، صنعتی و تبلیغاتی توسط هیأت انتخاب مورد بازبینی قرار گرفته است و از این بین ۹ فیلم موفق و مطرح در این بخش به نمایش درخواهد آمد.

فیلم‌های بین المللی پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، عبارتند از:

*لوسن/ سوییس

سال تولید: ۲۰۱۵
کارگردان: مارسل بارلی
«لوسن» انیمیشن ۷ دقیقه‌ای با داستانی درباره تولید انرژی هسته‌ای در سوییس است.

*آن سوی تکنولوژی/ اسپانیا-غنا

سال تولید: ۲۰۱۶
کارگردان: خوزه پریه تو
این مستند ۲۹ دقیقه‌ای درباره گروهی از جوانان غنا است که با پیدا کردن فلزات و بقایای آشغال‌های فلزی و الکترونیکی امرار معاش می‌کنند.

*علم پیروز می‌شود!/ اکراین

سال تولید: ۲۰۱۷
کارگردان: آندری کوشکا
«علم پیروز می‌شود!» مستندی ۱۲ دقیقه‌ای است و به داستان دانشمندان اوکراینی می‌پردازد که برای انجام کارهای مورد علاقه خود، متحد شده‌ و آماده مبارزه هستند.

*بهشت تاریک/ آلمان

سال تولید: ۲۰۱۷
کارگردان: یاسمین هرولد
در خلاصه داستان این مستند بلند ۸۰ دقیقه‌ای آمده است: مردم از سراسر دنیا به این نفطه از کانادا می‌آیند که بیشترین و بالاترین درآمد را با قربانی کردن محیط زیست داشته باشند، آیا حقوق بالا در کارخانه نفتی از زندگی سالم بهتر است؟

*آهنین/ استرالیا

سال تولید: ۲۰۱۷
کارگردان: رادیا ژوگاتووا
«آهنین» انیمیشن کوتاه ۸ دقیقه‌ای است و براساس شعر «هفت بیلیون» که توسط کارگردان سروده شده، ساخته شده است. داستان از دید و زبان یک موبایل بازگو می‌شود و رابطه انسان و تکنولوژی را به تصویر می‌کشد.

*قصه زنان دانشمند/ بوسنی و هرزگوین

سال تولید: ۲۰۱۸
کارگردان: بوریس سیمیچ
«قصه زنان دانشمند» مستند ۱۳ دقیقه‌ای و درباره زنان دانشمند صربیایی و مشکلات زندگی آنهاست.

*پیدایش ۲ / سوییس

سال تولید: ۲۰۱۸
کارگردان: کریستین فری
«پیدایش۲» یک مستند بلند ۱۱۳ دقیقه‌ای است. در خلاصه داستان این مستند آمده است: در جزایر نیوسیبری در اقیانوس قطب شمال، شکارچیان در جستجوی نوعی ماموت هستند. هنگامی که آنها  با شگفتی به یک لاشه ماموت برخورد می‌کنند متوجه نخستین انقلاب تکنولوژیکی و ژنتیکی بزرگ بعدی می‌شوند؛ ژنتیکی که ممکن است جهان را به وخامت رساند.

*زمین به صدا درمی آید/ آمریکا

سال تولید: ۲۰۱۸
کارگردان: گرت بردلی
«زمین به صدا درمی آید» مستندی ۱۳ دقیقه‌ای است که در خلاصه داستان آن اینطور آمده: آمادگی زلزله در ژاپن، یک روش زندگی و یک صنعت کامل است.

*کارلوس کا.د.و/ آمریکا

سال تولید: ۲۰۱۹

کارگران: میگل رودا

«کارلوس کا.د.و» فیلم داستانی کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای درباره کارلوس است که در جهانی موازی با جهان ما زندگی می‌کند، او با علاقه‌ای که به فیزیک کوانتوم دارد ماشینی می‌سازد که بتواند جهان را تغییر دهد.

پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، مهرماه سال جاری، به دبیری بهزاد رشیدی و با شعار «حمایت از تولید ملی»، توسط جهاد دانشگاهی هنر، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معرفی فیلم‌های بین المللی حاضر در جشنواره «فردا»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید