آخرین خبر

خبرنگاری که با «خندوانه» مجری شد

خبرنگاری که با«خندوانه» مجری شد/«شما و آی‌فیلم» استندآپ کمدی نیست

مجید افشاری مجری «شما و آی فیلم» ضمن تأکید بر اینکه قرار نیست در این برنامه استندآپ کمدی اجرا کند، درباره حضورش در این برنامه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، شبکه آی فیلم این روزها در آستانه ۱۰ سالگی قرار دارد، شبکه‌ای که بیشتر با سریال‌های تأمینی یا همان آرشیوی شناخته می‌شود و در عین حال یکی از شبکه‌های پرطرفدار نزد مخاطبان است. این شبکه چند برنامه ترکیبی و مجری محور هم دارد که «شما و آی‌ فیلم» از آن جمله است.

این برنامه به شکل تعاملی و برای ارتباط مستقیم با مخاطبان شبکه در جدول پخش قرار گرفته است. در این برنامه نظرات مخاطبان شنیده می‌شود و عکس‌ها و ویدیوهای ارسالی آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. «شما و آی‌ فیلم» در هر قسمت پلاتوهایی هم درباره یک موضوع خاص دارد و به اخبار و حواشی هنرمندان در طول یک هفته می‌پردازد. مجید افشاری که با استندآپ کمدی‌هایش در «خنداونه» شناخته شد، مجری این برنامه است.

افشاری درباره حضور خود به عنوان مجری در تلویزیون گفت: من سال‌ها خبرنگار بودم اما شرکت در «خندوانه» و اجرای استندآپ کمدی در این برنامه باعث شد که بیشتر روی کار اجرا تمرکز کنم و بعد هم به حوزه بازیگری وارد شدم. بعد از آن تهیه‌کننده «شما و آی فیلم» برای یک ویژه برنامه نوروزی با من تماس گرفت که استقبال مخاطبان از آن برنامه نوروزی موجب شد که این همکاری ادامه پیدا کند.

استندآپ ندارم اما لحنم طنز است

وی درباره جنس حضورش در برنامه‌ای که اکنون اجرای آن را بر عهده دارد، گفت: «شما و آی فیلم» در فصل‌های قبل چندان طنز نبود اما در فصل‌های اخیر و حالا و شاید به علت حضور مجری سری قبل و بنده، رویه دیگری را در پیش گرفته است. البته من به آن معنا استندآپ اجرا نمی‌کنم، بلکه درباره مسائل مختلف روز جامعه با لحن طنز و شوخی صحبت می‌کنم. اصولاً سعی داریم در این برنامه خیلی رو درباره موضوعات صحبت نکنیم. موضوعات مطرح در برنامه را هم یک اتاق فکر انتخاب می‌کنند و روی آن مانور می‌دهند. در فصل جدید «شما و آی فیلم» بیشتر روی دغدغه‌های جامعه و مردم کار می‌کنیم و مسائلی که خودمان هم به نوعی با آن‌ها درگیر هستیم؛ مثل محیط زیست، ترافیک، معضلات آموزشی و غیره. شاید هم استقبال مخاطبان از سری‌های جدید «شما و آی فیلم» به همین دلیل باشد.

افشاری اضافه کرد: ما یک لوکیشن ثابت در برنامه داریم، با این حال سعی می‌کنیم در هر قسمت یک خلاقیت و کار جدید ارائه دهیم که تفاوتی حاصل شود و تقریباً در هر قسمت یک مورد جدید برای ارائه به مخاطب داشته‌ایم.

وی درباره اینکه چقدر از متن برنامه را به صورت بداهه پیش می‌برد، اظهار کرد: نویسندگان و کارگردان برنامه خیلی زحمت می‌کشند. خودم هم یک بازنویسی نهایی روی متن‌ها انجام می‌دهم و به همین دلیل، وقتی برای اجرا می‌روم تقریباً ۸۰ درصد کار درآمده است و دقیقا می‌دانم چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد. با این حال، با توجه به شرایط برنامه و قابلیت‌های برنامه ممکن است چیزهایی را هم از خودم اضافه کنم که در مجموع، در ۸۰ درصد اجرایم وفادار به متن هستم و ۲۰ درصد الباقی را به بداهه گویی اختصاص می‌دهم.

بیشتر مرا با «خندوانه» می‌شناختند

مجری «ایرانیوم» درباره بازخورد مخاطبان نسبت به تجربه‌اش در عرصه اجرا نیز عنوان کرد: خدا را شکر، واکنش‌ها خوب بوده است هر چقدر برنامه جلو می‌رود مخاطبان بیشتری پیدا می‌کند و نظرات مثبت‌تری را دریافت می‌کنیم. تا قبل از این، مردم کوچه و خیابان بیشتر مرا به واسطه حضورم در «خندوانه» می‌شناختند اما دو ماهی می‌شود تعداد آدم‌هایی که درباره برنامه «شما و آی‌فیلم» نظر می‌دهند بیشتر شده که البته باعث خوشحالی است و نشان می‌دهد که برنامه مخاطبان خودش را پیدا کرده است.

وی در پایان درباره تولید و پخش برنامه نیز بیان کرد: این برنامه تا آخر سال روی آنتن می‌رود که من هم مجری آن هستم. «شما و آی فیلم» تجربه خیلی خوبی برای من بود و دوست دارم تکرار شود.

«شما و آی فیلم» روزهای سه‌شنبه ساعت ۲۳:۳۰ با  اجرای مجید افشاری پخش می‌شود و بازپخش آن نیز ساعت ۷:۳۰ چهارشنبه است. هم اکنون فصل سوم این برنامه روی آنتن است.

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خبرنگاری که با «خندوانه» مجری شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید