آخرین خبر

اجرای “خاتون” در پردیس تئاتر تهران

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای نمایش “خاتون” در ادامه طرح «هنر برای همه» خبر داد

اجرای "خاتون" در پردیس تئاتر تهران

به گزارش آوای ایرانیان، به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح «هنر برای همه» با هدف بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از آثار فاخر هنری از ابتدای سال ۹۸ و با برگزاری کنسرت‌های ارزان قیمت به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز شد.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری از ادامه این طرح در حوزه نمایش خبر داد و گفت: حمایت از آثار فاخر هنری و عرضه آن برای استفاده عموم مردم از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و در همین راستا نمایش «خاتون» از ۲۸ شهریور تا ۱۹ مهر در پردیس تئاتر تهران، روی صحنه می‌رود.

وی افزود: حسین عالم بخش نویسنده و کارگردان این نمایش در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان یکی از ۱۰ چهره برتر هنرمندان تئاتر انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی معرفی شد؛ او نمایش «خاتون» را در سه سال گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری و سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برد و با بیش از ۶۰ اجرا توانست بیش از ۴۰ هزار مخاطب را به تماشای داستان خود بنشاند.

اوحدی درباره جزئیات این نمایش گفت: «خاتون» با بهره‌گیری از تاریخ اسلام و اسناد مستدل، اوضاع شهر شام را پس از بازگشت اسرای کربلا روایت می‌کند، به بررسی وضعیت اجتماعی و سیاسی آن زمان می‌پردازد، از غفلت مردم و ناآشنایی آنها با اهل‌بیت عصمت و طهارت(س) می‌گوید و چگونگی افشای دسیسه‌های حکومت بنی‌امیه توسط استقامت بانوی صبر و دردانه سیدالشهدا(ع) را به تصویر می‌کشد.

عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی، کیمیا ملائی، بهار ارجمند، امید زندگانی، علی برجی و منوچهر علی‌پور بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «خاتون» از ۲۸ شهریور تا ۱۹ مهر ساعت ۲۰:۰۰ در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای خرید بلیت می‌توانند از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ با شماره‌های:۹۱ـ۹۳۵۱۰۰۵۹۹۰ تماس بگیرند.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجرای “خاتون” در پردیس تئاتر تهران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید