آخرین خبر

روایت آماده‌سازی محفظه شیشه‌ای برای پیکر امام خمینی (ره)

آوای ایرانیان: حبیب‌الله صادقی، هنرمند نقاش درباره چگونگی ساخت محفظه شیشه‌ای برای پیکر امام خمینی (ره) توضیح داد و از خاطراتش گفت.

حبیب الله صادقی درباره نحوه آماده‌سازی اتاقک شیشه‌ای برای پیکر امام، گفت: «در آن لحظه بهت‌آور و تلخ و دردآوری که فوت حضرت امام اعلام شد، همه مسئولان نظام به فکر یک مشایعت و همراهی بزرگ برای این مرد بزرگ بودند و ما هم با اینکه احوالات عاطفی‌مان بسیار به هم ریخته بود، مشغول آماده کردن تابلوهایی برای راهپیمایی شدیم. در همان زمان دوستان محفظه‌ای را برای نگهداری پیکر مطهر امام آماده کرده بودند که ما را صدا زدند تا آن را ببینیم. ما در همان زمان محدود تمام تلاش خود را کردیم آن را به گونه‌ای آماده کنیم که آن فضای یخچال مانند را بشکند و فضای بصری بهتری ایجاد کند.»

او ادامه داد: «برای همین دور آن را با پارچه سبز بستیم و با گل آرایی ترکیبش را تغییر دادیم و با گذاشتن چند تابلو سعی کردیم به طور کلی به لحاظ بصری فضای متفاوتی ایجاد کنیم.»

این هنرمند نقاش بیان کرد: «یادم هست بعد از گذشت آن روزها من تابلوی «هجران» را کار کردم که یکی از بهترین کارهای زندگی‌ام است و در دوسالانه نقاشی ایران جزو برگزیده‌ها شد و بعدها همان اثر در مسابقات هنرهای ظریفه در ژاپن بسیار مورد استقبال قرار گرفت و یک تابلوی ۶۸ در ۴ متری روی کاشی بر اساس آن کار کردند. این تابلو تحت تاثیر فضای هجرانی بود که با رفتن امام در من ایجاد شده بود.»

صادقی افزود: «نسخه اصلی این اثر در حال حاضر در موزه شخصی‌ام قرار دارد. بعد از آن سال به مدت هشت سال هر سال تابلوهایی کار کردم که مبنای آنها مسایلی بود که از حضرت امام آموخته بودم و حتی برخی کارها را هم برای دفتر نشر و حفظ آثار امام کار کردم.»

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت آماده‌سازی محفظه شیشه‌ای برای پیکر امام خمینی (ره)”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید