آخرین خبر

پل جفری بازیگر بریتانیایی درگذشت

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، پل جفری بازیگر انگلیسی که برای بازی در فیلم‌های «اکسکالیبو» و «افسانه تارزان» شهرت داشت از دنیا رفت. وی ۶۸ ساله بود و بر اثر نبرد با سرطان درگذشت.

جفری در طول دوران بازیگری خود در فیلم‌های متعددی ظاهر شد که نقش پرسیوال در فیلم «اکسکالیبو» محصول ۱۹۸۱ از به‌یادماندنی ترین آنها بود. این فیلم فانتزی قرون وسطایی که افسانه شاه آرتور و شوالیه‌های میز گرد را تصویر می‌کند در جشنواره کن جایزه بهترین اثر هنری را برد و نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد.

این بازیگر همچنین در نقش لرد جان در فیلم «گری‌استوک» ساخته رالف ریچاردسون در سال ۱۹۸۴ و در نقش آقای لاکوود در اقتباس سال ۱۹۹۲ از «بلندی‌های بادگیر» اثر امیلی برونته با بازی ژولیت بینوش بازی کرد. او در فیلم‌های دیگری چون «زینا»، «آنا کارنینا» و «پله‌ها» نیز نقش‌آفرینی کرده بود.

وی بازیگر تلویزیون هم بود و در سریال‌هایی مانند «جواهری در تاج»، «مردی از مسکو»، «ناپلئون و ژوزفین: داستان عاشقانه»، «مدیر»، «جاسوسی»، «آکاپولکو H.E.A.T » و «بهتر است با ساول تماس بگیری» بازی کرده بود.

جفری که فوریه ۱۹۵۵ در ساری انگلستان به دنیا آمد، اوایل دهه ۱۹۹۰ به سانتافه نقل مکان کرد و به عنوان مشاور املاک و مستغلات کار کرد و بیشتر به صورت مهمان در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پل جفری بازیگر بریتانیایی درگذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید