آخرین خبر

بازیگرانی که به مراسم ختم داود رشیدی آمدند + تصاویر

آوای ایرانیان: مراسم ختم داود رشیدی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر ایران با حضور هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون کشورمان و جمع کثیری از دوستداران وی در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

 به گزارش آوای ایرانیان، مراسم ختم داوود رشیدی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر ایران با حضور هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون کشورمان و جمع کثیری از دوستداران وی در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

کدام هنرمندان در مراسم ختم

در این مراسم علاوه بر خانواده برومند و رشیدی  چهره هایی همچون پرویز پرستویی، علی نصیریان، ابراهیم حاتمی کیا، حبیب رضایی، پیمان معادی، علی دهکردی، داریوش فرهنگ، جمشید مشایخی، پرویز پورحسینی، ، رضا ناجی، خشایار اعتمادی، علیرضا تابش، سید جمال ساداتیان،مسعود جعفری جوزانی، علی مصفا، بیژن امکانیان، عبدالرضا اکبری، داروش اسدزاده، سیروس ابراهیم زاده، جمشید هاشم پور، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی مراد خانی، ضیاالدین دری، اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، عادل فردوسی پور، حمید جبلی، ایرج نوذری، محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا عارف، پارسا پیروزفر محمود عزیزی، سیاوش تهمورث و پویا امینی حضور داشتند.

کدام هنرمندان در مراسم ختم

مجید مشیری: نباید خانواده رشیدی را تنها گذاشت

مجید مشیری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، رشیدی را یکی از ارکان هنر سینمای ایران خواند و بیان کرد: داوود رشیدی یکی از ستون های سینما، تئاتر و تلویزیون بودند و من افتخار این را داشتم که در دو فیلم کنار او بازی کنم. انشالله که خانواده وی صبور و همیشه صحیح سلامت باشند.

کدام هنرمندان در مراسم ختم

وی در ادامه افزود: از این به بعد باید به خانواده رشیدی سر زد و حال و احوال پرسید. نباید همه اینها بعد از مراسم پایان بپذیرد. درس که جای خالی داود را نمی شود پر کرد اما همین که کنارشان باشیم مایه دلگرمی است.

منوچهر شاه محمدلو: به عنوان باجناق از رشیدی زیستن را آموختم

شاه محمدلو در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: همه گفتنی ها را گفته اند، رشیدی از لحاظ شخصیت، شغل و کار بسیار وسیع و گسترده و بزرگ بودند. وی روح والایی داشت تا آن حد که من از بیان خوبی هایش عاجزم.

کدام هنرمندان در مراسم ختم

آقای حکایتی در ادامه افزود: بالاخره به عنوان باجناق رشیدی از نزدیک بسیار با او آشنا بودم. از طرفی هم حدوداً پنجاه سال به عنوان دوست و همکار و شاگرد کنار رشیدی زیستن را آموختم.

کوروش تهامی: رشیدی به واسطه روحیه شادش زبانزد بود

کورش تهامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، از خاطرات همکاری مشترکش با رشیدی ابراز افتخار کرد و افزود: رشیدی از بزرگترین بازیگران و جزو پیشکسوتان عرصه بازیگری ایران بودند. من افتخار ایران داشتم که در ۲ کار افتخار همراهی با رشیدی را داشته باشم. در دو سریال نشانی و خسته دلان با داوود رشیدی بزرگوار همبازی شدم و ارتباطمان بسیار خوب بود و من همیشه ارادت و دوستی ام را خدمت وی عرض می کردم.

کدام هنرمندان در مراسم ختم

وی ادامه داد: در این سالها خیلی نگران بودیم و خیلی ناراحت به خاطر اینکه خیلی خالشان خوب نبود ولی همیشه روحیه شادی که داود رشیدی داشت به نظر من یکی از خصلت های زبانزد او است و من هیچ وقت این روحیه جوانی را فراموش نمی کنم.

سعید اسدی: بزرگداشت داود رشیدی در جشنواره فجر امسال برگزار خواهد شد

سعید اسدی رئیس جشنواره بین المللی تئاتر فجر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گفت: هر ساله جشنواره تئاتر فجر به عنوان بزرگترین رویداد این عرصه به این خاطر که در پایان سال هم اتفاق می افتد، همه هنرمندان عزیزی که در گذشتند و هنرمندان در قید حیات را مورد بزرگداشت قرار می دهد و قطعاً امسال هم در جشنواره فجر برنامه ویژه ای برای آقای رشیدی خواهیم داشت و از شان و مقام وی به خوبی قدردانی خواهیم کرد.

کدام هنرمندان در مراسم ختم

وی ادامه داد: من افتخار همسفری با رشیدی را داشتم. به نظرم شخصیت ارزنده ای بودند و قوام بسیاری به تئاتر ما داند. با اینکه چهره سینمایی رشیدی آشناتر است اما تئاتر مدرن ایران همواره مدیون رشیدی است.

هوشنگ قوانلو: من پدر معنوی خودم را از دست دادم

هوشنگ قوانلو بازیگر پیشکسوتت تئاتر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، خود را شاگرد رسیدی خواند و گفت: امیدوارم و آرزو می کنم همه هنرمندان به خیر و خوشی وسلامتی زندگی کنند. داود رشیدی استاد بزرگ من بود، تمام تحصیلات دانشگاهی خود را مدیون رشیدی هستم.

وی ادامه داد: در چند نمایش در کنار وی حضور داشتم و بسیار آموختم و از همه بیشتر اخلاق را از رشیدی یاد گرفتم. رشیدی بزرگوار و بزرگ منش بود و در همه مراحل ایثار صحه صدر داشت. این مرد یک جواهر و عیار بالا از لحاظ معرفت بود.

کدام هنرمندان در مراسم ختم

در انتهای مراسم هنرمندان یکایک با خانواده رشیدی و برومند ابراز همدردی نمودند.

گفتنی است مراست گرامیداشت این هنرمند جمعه ساعت ۱۶ در مسجد بلال صدا و سیما برگزار خواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازیگرانی که به مراسم ختم داود رشیدی آمدند + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید