آخرین خبر

یک گروه کُر شیرازی راهی سرزمین ماتادورها می‌شود

آوای ایرانیان: حضور دو گروه کُر «آوای ماهان» از تهران و «پارسه» از شیراز برای شرکت در فستیوال موسیقی «کاتا آلما» کشور اسپانیا قطعی شد.
به گزارش آوای ایرانیان، نیما فاتحی سرپرست گروه کُر «آوای ماهان» ضمن تایید خبر قطعی شدن حضور این گروه در فستیوال موسیقی «کاتا آلما» کشور اسپانیا توضیح داد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی هایی که انجام گرفته در این دوره از فستیوال علاوه بر حضور گروه آوای ماهان، گروه کُر «پارسه» شیراز نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا خواهد کرد و با وجود اینکه هر دو گروه ایرانی به نوعی رقیب یکدیگر در فستیوال یاد شده به حساب می آیند اما در مجموع حضور دو گروه ایرانی در یک فستیوال معتبر خارجی می تواند اتفاق ارزشمندی برای موسیقی ایران به حساب آید.
وی افزود: فستیوال «کاتا آلما» یکی از رویدادهای معتبر موسیقایی در کشور اسپانیاست و به نوعی ادامه مجموعه فستیوال های «اینترکولتو» محسوب می شود که اواخر مهر و اوایل آبان امسال به میزبانی کشور اسپانیا و در منطقه ای نزدیک شهر بارسلون برگزار می شود. این فستیوال یک رویداد رقابتی است که گروه کر آوای ماهان همچون دیگر گروه‌ها در سه بخش فولکلور، کُر مجلسی و کنسرت های دوستانه آن شرکت خواهد کرد. البته ما در بخش فولکلور نوازنده ای در حوزه سازهای ضربی داریم که همراه با گروه در اجرای قطعات محلی مناطق مختلف ایران در فستیوال ما را همراهی می کند.
سرپرست گروه کُر «آوای ماهان» با اشاره به دو بخش «کُر مجلسی» و «کنسرت های دوستانه» هم گفت: همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودم در بخش کُر مجلسی گروه های شرکت کننده در فستیوال در قالب گروه‌های ۱۳ تا ۳۰ نفره به صورت رقابتی آثار خود را ارائه خواهند داد. اجرای یک قطعه موسیقایی از دوره باروک و رنسانس، یک قطعه از دوره رمانتیک و کلاسیک، یک قطعه از آهنگساز در قید حیات موسیقی معاصر و یک قطعه به انتخاب گروه از جمله بخش های اجرای ما در این قسمت خواهد بود. در بخش «کنسرت های دوستانه» نیز غیر از قطعاتی که در قالب ملودی های ایرانی برای تماشاگران اجرا می شود، یک قطعه از «لیزا لمن» روی شعر خیام نیشابوری برای مخاطبان ارائه خواهد شد.
فاتحی در پایان بیان کرد: هم اکنون گروه در مرحله تحویل مدارک به دبیرخانه فستیوال است و تا کنون نیز در این زمینه مشکلی نداشتیم و فکر می کنم طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم در تاریخ مقرر به کشور اسپانیا سفر کنیم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یک گروه کُر شیرازی راهی سرزمین ماتادورها می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید