آخرین خبر

محمد امین اکبرپور: «سرای ایران» در شهرهای مختلف شنیدنی می شود

محمد امین اکبرپور آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از انتشار چندین آلبوم مختلف در سبک های گوناگون و برگزاری تور کنسرت «سرای ایران» در شهرهای مختلف خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، محمد امین اکبرپور آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که طی سال های اخیر با مدیریت چند گروه موسیقی در قالب ها و سبک های مختلف مشغول به فعالیت است، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون که در آستانه چهل سالگی قرار گرفتم فعالیت هایم در عرصه موسیقی را کم رنگ کردم تا ببینم در این مدتی که به کار موسیقی مشغول بودم چه کارهایی را انجام داده ام تا بتوانم با این نگاه دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنم. به همین جهت آنچه برایم بیشتر از هر نکته ای مورد توجه بود، تمرکز روی فعالیت های پیش رو و برداشتن گام هایی بود که بتواند در حوزه موسیقی برایم نتیجه بخش باشد.

وی افزود: براساس آنچه که به آن اشاره کردم تلاش می کنم تا با برنامه ریزی مناسب تر کارهایی را در حوزه موسیقی آغاز کنم که بخشی از آن مربوط به گروه «همنوازان سایه» می شود. در این چارچوب طی ماه های آینده چهار آلبوم «گلخند»، «صدای بال پروانه»، «گلریز» و «شطحیات» به آهنگسازی بنده، همراهی گروه «همنوازان سایه» و خوانندگی علیرضا حاجی طلب در دسترس مخاطبان قرار می گیرد که با توجه به ویژگی های هرکدام از این آثار تصور می کنم می تواند مورد توجه مخاطبان قرارگیرد. از سوی دیگر با همراهی گروه «سایه بازسازی» نیز که سال گذشته کنسرتی را با اجرای آثار رضا قلی میرزا ظلی با آواز سجاد مهربانی برگزار کردیم، آلبومی ضبط می شود که به نوعی در ادامه همان کنسرت است. این در حالی است که یک آلبوم دیگر با محتوای موسیقی کردی به خوانندگی سجاد مهربانی آماده شده که بعد از ایام محرم و صفر به مخاطبان عرضه می شود.

این نوازنده با اشاره به فعالیت های گروه های «سایه مهر» و «سایه ارغوان» نیز توضیح داد: برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت های گروه «سایه مهر» به خوانندگی علیرضا محمدی انجام گرفته که به زودی تمرینات این مجموعه نیز آغاز می شود. درباره گروه «سایه ارغوان» نیز باید بگویم اثری به نام «سرای ایران» به خوانندگی اشکان کمانگری آماده انتشار است که به زودی جزییات آن منتشر می شود. با توجه به استقبالی که از کنسرت این گروه در جشنواره موسیقی فجر سال گذشته صورت گرفت تصمیم بر این است که کنسرت هایی را در تعدادی از شهرهای کشور برگزار کنیم که به زودی شهرهای میزبان این کنسرت اطلاع رسانی خواهد شد.

اکبرپور در بخش پایانی صحبت های خود به تولید چند آلبوم جدید نیز اشاره کرد و گفت: به تازگی کار تولید یک آلبوم در یادواره حسن صدرسالک اصفهانی شاعر پرآوازه کشورمان را به اتمام رسانده ام که مراحل دریافت مجوز آن صورت گرفته و به زودی با خوانندگی علی نمازی در بازار موسیقی منتشر می شود. از سوی دیگر مشغول کار روی آلبوم دیگری با عنوان «یادواره اقبال آذر ۲» هستیم که این اثر موسیقایی نیز به خوانندگی سبحان مهدی پور وارد بازار موسیقی می شود. در همین چارچوب انتشار آلبوم «ای عشق» به خوانندگی علی فدایی و ضبط یک آلبوم به یاد قمرالملوک وزیری با همکاری گروه «کرشمه» از دیگر فعالیت هایی است که می توانم به آن اشاره کنم. البته در صدد افتتاح یک آموزشگاه موسیقی و یک انتشاراتی هستم که طی ماه آینده وارد مرحله اجرایی می شود.

محمد امین اکبرپور از جمله هنرمندان فعال موسیقی کشورمان است که طی سال های گذشته در محضر هنرمندانی چون محمدرضا لطفی، داریوش طلایی، زیدالله طلوعی، داریوش پیرنیاکان و کیوان ساکت به فراگیری موسیقی مشغول بوده است. حضور در کنسرت های متعدد و انتشار آلبوم‌های «گلفرش»، «گلبانگ»، «دلبانگ»، «نصیرخوانی» و «سروشان» از جمله فعالیت های این هنرمند در عرصه موسیقی بوده است. این در حالی است که همکاری با گروه بازسازی شیدا و اجرا در کاخ گلستان و فرهنگسرای نیاوران، انتشار آلبوم دوجلدی «یادواره ظلی» و تدریس در مکتب خانه میرزاعبدالله زیر نظر محمدرضا لطفی و همکاری در آلبوم‌های «گاهی سه گاهی»، «قصه  آفاق»، «خوش خرامان»، «خوش بودیاری و یاری»، «آتش و خاک»، «آواز در سایه» و «شود فاش» در ردیف فعالیت‌های دیگر این هنرمند قرار دارد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محمد امین اکبرپور: «سرای ایران» در شهرهای مختلف شنیدنی می شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید